آمریکا این جنگنده مشهور روسیه را خرید! / عکس

ه گزاش خای خ ل که ن نام ه نام شه ات شه ا ای ا چه چه چه چه چه چه ش ش اش زاز آاز ش از. این پرنده با قابلیت مانور بالا و تجهیزات روز که در سال ۱۹۸۲ وارد خدمت شد در دسته جنگنده‌های چند منظوره قرار دارد.

میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگ‌تر سوخو-۲۷ دارد که هم زمان با آن طراحی و تولید می‌شود.

فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نر بهتر از ۱ از ۱. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری از مانورها بهتر از اف ۱۶ ظشاه.

آمریکا که سال‌ها به دقت توسعه میگ ۲۹ را از دور نظاره‌گر بود، اولین بار با دیوار برلین فرصت روبه‌رو شدن نزدیک با این هواپیماها بود که حالا در اختیار ارتش آلمان بودند، را پیدا کردند. آنجا بود که مشخص میگ ۲۹ در نبردهای نزدیک جنگنده‌های بسیار زهردار و خطرناک است.

آمریکا این جنگنده مشهور روسیه را خرید!  / عکس

اجرای تسلیحات مورد استفاده فالکروم هم از نقاط قوت دیگر آن بود و موشک آر ۷۳ با هدایت مادون قرمز مهم‌ترین آن‌ها بود. ای ب با ر که ک هاه خ ی ی، ش یک ر ا و ی و ر ر ی یافقط ب ی گ گ گ گ گ گ گ گ گ گ گ گ گ

آمریکا میگ ۲۹ خرید!

آمریکا در دهه ۱۹۹۰ میلادی و پس از فروپاشی شوروی از این جنگنده‌ها را خریدند. از راه حلی که برای این رفتار غیر از بررسی فنی آن از نزدیک، جلوگیری از رسیدن به جنگنده به ایدر.ا.

میگ ۲۹ از پرنده‌های ارتش ایران است و بر اساس روایت‌های تاریخی ایران، تعداد دیگری از این جنگکده رایاز میگی را داشت. میگ‌های مولداوی از نسخه بروزرسانی شده بودند.

در نهایت آمریکا با پرداخت ۴۰ میلیون دلار پول نقد، کمک‌های غیرنقدی و البته برخی از تجهیزات غیرتهاجمی مولداوی راضی کرد که این جنگنده‌ها را به آمریکا می‌دهد تا قطعات این پرنده شرقی را از اردوگاه غرب درآورد.

۵۸۵۸

خروج از نسخه موبایل