آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟

ئی کز گاهی ااه ی راه جاج ج ر ا ا ا ا ا و و م ی ز م م م داهی راه اگی.

به گزارش گزارشگر یک، سرنگ احمد کرمی اسد درباره اینکه گفته می‌شود، امکان رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت‌های باحجم کمتر از ۵۰ سیسی وجود دارد، گفت: این موضوع صحیح نیست و گاهی اوقات مشاهده می‌شود بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتری می‌کند. از سی۵۰سی یا موتورسیکلت‌های برقی می‌کنند که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات است.

وی تبلیغات از فروشندگان موتورسیکلت‌های برقی یا سبک با حجم کمتر از 50 سی‌سی مبنی بر عدم نیاز به گواهینامه را اشتباه خواند و گفت: عده‌ای از فروشندگان هنگام فروش به زودی اعلام می‌کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات را ندارند. قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. شهرها بدانند که قانون هر نوع وسیله نقلیه موتوری که در معابر ترد می‌کند نیاز به پلاک داشته باشد و راننده باید گواهینامه مناسب با آن را داشته باشد.

مرکز رئیس گواهینامه پلیس راهور فراجا در ادامه تصریح کرد: طبق ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده۱ آیین نامه صدور گواهینامه رانندگی مصوب سال۱۳۹۰ هیئت وزیران، داشتن پلاک برای تمامی وسایل نقلیه موتوری و همچنین دارا بودن گواهینامه رانندگی برای رانندگی با این خودرو وسایل نقلیه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت‌ها از این قاعده مستثنی هستند افزود: راکبین انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشد و در این میان هیچ تفاوتی میان موتورسیکلت‌های کاربر، انژکتوری، برقی و…به داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود. ندارد.

کرمی‌اسد گفت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در تردد وسایل نقلیه کشور از پلاک یا با راننده سراسر گواهینامه جلوگیری می‌کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی رانندگی کرد: مطابق ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری جرم می‌شود و همکاران من در صورت مشاهده همزمان با انتقال وسیله نقلیه مجرم را به مرجع قضایی معرفی می کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل