از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش

تلسکوپ فضایی جیمزوب، زن 92 ساله موج سواری و نشست روسیه و آمریکا موضوع روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش گزارشگر یک، آلبرت کوچویی چهارشنبه 17 دی در توضیح مهم ترین اخبار جهان می نویسد:

مذاکره با تنش

روزنامه آمریکایی Le Repubblica نوشت: ایالات متحده سرانجام با گزینه مذاکره موافقت کرد. 10 ژانویه مذاکرات با روسیه در بحبوحه تشدید تنش بین دو کشور. به نظر می رسد این مذاکرات شامل مداخله ناتو باشد. صحبت از بازسازی ساختار ارتش روسیه در مرز اوکراین است و مسکو بار دیگر خواستار تسهیل ناتو و اجتناب از جنگ سرد خواهد شد.

شما آمریکا هستید

گاردین نوشت که چین به ایالات متحده هشدار داده است که در فضا غیرمسئولانه عمل نکند. ماهواره اسپیس ایکس تلاش کرد ایستگاه فضایی جدید چین را نابود کند.
و تلسکوپ فضایی جیمزوب 10 میلیارد دلاری آماده پرواز است. جیمزوب در تلاش است تا رازهای جهان را کشف کند. چیزی که مردم نمی توانند ببینند سی سال پیش، سینفان به همراه ارتش جمهوری خواه ایرلند سه بمب مرگبار را در خیابان داونینگ 10 لندن، خانه نخست وزیر بریتانیا در جلسه جان میچر و کابینه اش نصب کردند. ایرلند در انتخابات امروز پیروز شد.

تاثیر بر سیاست ایرلند

مری لو مک دونالد، رئیس حزب سینفین که در مبارزات انتخاباتی ایرلند پیروز شد، گفت: «در سه سال آینده، ما باید سیاست ایرلند را متزلزل کنیم. اگر نه، چه زمانی؟ زمانی که ۱۰۰ سال پیش حزب Sinfund برای آزادسازی ایرلند از بریتانیا دست به کار شد، این حزب اکنون ۳۰ سال است که به سیاست وابسته است. وال استریت ژورنال در آمریکا و گاردین در بریتانیا نیز نوشتند:

حاشیه خبر امروز:

نود ساله و موج سواری

بانو نانسی مهران 92 ساله همچنان در نیوزلند موج سواری می کند. او می گوید با پرش های کوتاه تا جایی که ممکن است به امواج می زند. خانه اش چند قدم با امواج بلند دریا فاصله دارد. واقع در ساحل اسکاریو. او ساده زندگی می کند. باغبانی و موج سواری. او هفت نوه دارد و هر بار حداقل 30 دقیقه در آب 14-18 درجه سانتیگراد سوار می شود. او می گوید: “شما همیشه باید منتظر یک موج طولانی باشید. وقتی می پرم و به موج می رسم، شروع به موج سواری می کنم.” معلم سابق تدریس فلسفه در هند، افغانستان، سوریه، لبنان و پاکستان. با اینکه عمر طولانی داشت اما می گویند در 92 سالگی پیر نشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل