استاندارد، هوشمند و ارزان‌سازی اهداف توسعه گلخانه‌هاست

گزارشگر یک/فارس معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی گفت: با توجه به اسناد بالادستی، هدف اصلی در توسعه گلخانه های کشور، استانداردسازی، هوشمندسازی و ارزان سازی است.

محمدمهدی برومندی سه شنبه 12 بهمن در همایش «نقش انجمن ملی گلخانه سازان ایران در توسعه خانه های کشور» با اشاره به این که گلخانه ها در کشور یک برنامه ریزی دقیق و منسجم دنبال می شود، گفت: معاونت باغبانی اهتمام جدی تا داریم. نسبت به اجرای این سیاست بسیار مهم حتما اقدام کنیم.

معاونان وزارت جهاد کشاورزی باغبانی با بیان اینکه گلخانه ها در کشور صرفه جویی می کنند یک و نیم میلیون متر مکعبی آب کشاورزی را به دنبال داشته است، گفت: علاوه بر این در این صنعت گلخانه ها تولیدات کشاورزی در گلخانه ها کاهش می یابد. درصد ایجاد شده، همچین زمینه 150 هزار نفر را فراهم کرده است.

این مقام با بیان ساخت تجاری تولید و تولید تجاری یکی از مشکلات اساسی کشور ما از گذشته است، افزود: کشوری که تولیدکننده این صنعت بوده است، علاوه بر این برای تامین نیاز داخلی به نقاطی رسیده است که در هر سال بیش از 100 مورد نیاز است. میلیون دلار درآمد ارزی از این صنعت برای کشور است.

برومندی به مقوله انرژی و آینده گلخانه ها نیز پرداخت و افزود: ما باید بر اساس آمایش سرزمین و با در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم و توجه به شرایط اقلیمی کشورمان به توسعه گلخانه ها اقدام کنیم; این موضوع بسیار مهم است و باید عرض کنم که استان فارس یکی از استان های بسیار مهم است.

وی با اذعان به خانه هایی که موفقیت های حاصل از توسعه گل های کشور مرهون را به دست می آورد. افزایی کمک شایانی می کند.

برومندی با اشاره به اینکه کشاورزی در ایران معیشتی و خرد بوده و سطح اراضی بسیار پایین است، بیان کرد: ما تکلیف داریم سبزی و صیفی را به محیط گلخانه ببریم و با در نظر گرفتن این موضوع گلخانه های کوچک کوچک نیز مد نظر هستند.

به گفته وی؛ جهاد کشاورزی برای این مهم برنامه دارد و آن شهرک های گلخانه ای است. در شهرک گلخانه ای تعداد زیادی مستقر می شوند، مباحثی با موضوعات مرتبط با کشاورزی و خاک و همه اینها در حقیقت دین می شود و این نکته بسیار مهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید با برنامه دو موضوع تجارت سنتی و کشاورزی قراردادی در کشور حل تا بستر لازم برای تولید محصولات فراهم شود، افزود: در وزارت جهاد کشاورزی ما به هیچ وجه مانعی وجود ندارد که بتواند تقویت کننده باشد. امیدواریم که شرایط فراهم شده و ما شاهد افزایش تولید و افزایش میزان مصرف مازاد بر مصرف باشیم.

اوگفت: به دستور مقام عالی وزارت قرارگاه دیپلماسی غذایی و کشاورزی در وزارتکیه اوگفت: شخص وزیر با روسای گمرک، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، سازمان مالیاتی کشور مالیاتی کشور و همه جلسات همایش جلسات مشترک برگزار می کنند.

برومندی به موضوع جالب فلفل دلمه ای نیز گریزی زد و تشریح کرد: موضوع باقی مانده سموم در محصول فلفل دلمه ای نبوده و تنها چهار مورد استفاده ما در تولید محصول گلخانه ای ریجستر نبود که اسناد و مدارک لازم را به طور کامل در اختیار داشته باشند. روس ها قرار داده ایم.

وی با اشاره به تولید محصولات بر اساس استاندارد و بین المللی یکی از بسیار مهم وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: جستجوی مان در محصول منطبق با استاندارد با این نگاه است که بتوانیم یک محصول خوب و سالم را در اختیار مردم قرار دهیم. و در سبد کشور قرار گرفتن.

به گزارش ملی ایران، همایش نقش انجمن گلخانه سازان ایران در توسعه گلخانه های کشور با حضور عبدالعظیم خادم حمزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا بزرگی شرکت شهرک های کشاورزی ایران، عبدالرحمان حسینی فر انجمن رئیس گلخانه سازان کشور و جمعی از متخصصان و علاقه مندان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل