استماع گزارش معاون وزیر راه درباره ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیته شهروندی شورای اسلامی در جلسه امروز کمیته از شنیدن گزارش معاونت شهرسازی در خصوص ساخت مسکن پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با گزارشگر یک، به تشریح جلسه امروز کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته فنی، اجرایی و سیستم های مهندسی هیئت ارسال شود و سپس در دادگاه هیئت مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: استماع گزارش های مسئولان هلال احمر در خصوص منطقه زلزله زده اندیکا دستور کار بعدی جلسه امروز کمیته است. بر اساس این گزارش، هم اکنون مراحل ساخت و بازسازی این واحد مسکونی در حال انجام است. بزرگترین خواسته مردم برای گسترش مراکز خدماتی بهزیستی، احداث مراکز بهداشتی عمومی و تعمیر و بهسازی معابر و معابر است.

سخنگوی شورای شهروندی شورای اسلامی گفت: روز گذشته یکی از نمایندگان هلال احمر از منطقه بازدید کرد و در جریان وضعیت امدادی اهالی قرار گرفت اما با توجه به فصل سرما و شیوع ویروس کرونا، این گروه به سایر خدمات رسان نیاز دارد. به مسائل بهداشت عمومی توجه بیشتری شود انتظار می رود راه های منتهی به این منطقه در اسرع وقت بازسازی شود.

وی همچنین تاکید کرد: استماع گزارش وزیر شهرسازی وزارت راه در خصوص ساخت مسکن نهضت ملی مسکن از دیگر دستور کار جلسه امروز کمیته بود. بر اساس این گزارش، در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و 350 هزار خانوار در 721 شهرستان مشمول این طرح ثبت نام کرده اند که متاسفانه در 660 شهر دیگر به دلیل کمبود زمین همچنان قادر به ثبت نام نیستند.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام مجردان 25 سال به بالا در نظام نهضت مسکن گفت: شرط واگذاری مسکن این پروژه به افراد مجرد ازدواج است و در غیر این صورت. متاهل، تمام قیمت ها به روز و حرفه ای محاسبه شده است. به گفته وی، پیش بینی می شود از پایان دی ماه امکان ثبت نام تکی در سامانه طرح ملی نهضت مسکن فراهم شود.

اعضای کمیته شهروندی همچنین در مورد پیشرفت ساخت واحد پروژه نهضت ملی مسکن و چالش های پیش روی آن صحبت کردند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل