اسلامی: پیشرفت‌های علمی و فناوری باید در خدمت جامعه و اقتصاد باشد

یک صد و نود و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، 23 مرداد ماره به میگابان شورای مشاوران وزرا.

به گزارش گزارشگر یک، یکصد و نود و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران؛ با حضور مهندس اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

محمد اسلامی در حاشیه برگزاری این نشست درباره تفاهم نامه مشترک این سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و حمایت از شرکت های دانش آموزی شاهد و ایثارگر مرتبط با حوزه ها و ایده های تجاری سازی و محصولات این شرکت ها هستند. و فناوری در خدمت جامعه، اقتصاد کشور و توسعه اجتماعی قرار می گیرد. بنیاد شهید دارای تنوعی از ظرفیت‌هاست و جامعه بزرگ ایثارگران با نخب گان مشغآن نریش.

وی توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان که یا تحت مالکیت بنیاد بوده و یا شبکه‌های وابسته در حوزه ایثارگران می‌شوند، به طور طبیعی می‌توانند در سرفصل‌هایی که سازمان انرژی اتمی می‌کند، نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: در پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی سازمان؛ روالی را دنبال می‌کنیم که بر اساس آن تحقیقات نتیجه گرا پیگیری شود. بنابراین، موضوعی که موضوعی بوده و تحقیقاتی که نتیجه گرا باشد، حتماً به سمت تجاری‌سازی حرکت می‌کند و در این زمینه سازوکار آن را در سازمان به‌صورت عملیاتی دنبال می‌کنیم زیرا اکنون رادیو داروهایی را که در سازمان مشاهده می‌کنید، مشتقات آب‌گین هستند که امروز در صنعت آب‌سنگین هستند. و در حوزه بهداشت و درمان مورد بهره برداری قرار می گیرد، سیستم های اندازه گیری و ابزار دقیق هستند که در صنایع مختلف استفاده می شود، بخش وسیعی از صنایع را برای این امر به وجود می آورد و نقطه اتصال این موارد از تحقیقات به صنعت و بهره برداری شامل سیستم می باشد. دانش‌بنیان‌ها می‌شود.

فرصت مغتنم همکاری و مشارکت با بنیاد شهید و امور ایثارگران

وی تصریح کرد: احتمال ایجاد شده در سایه تفاهم نامه امضا شده میان سازمان انرژی اتمی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و پناهگاه ها با این بنیاد برای ما فرصت مغتنمی است و این شرایط را برای ما تعریف می کنیم که منسجم تر و با برنامه ریزی دقیق تر می شود این موارد را انجام داد. دنبال کنیم و خودمان را اجرا کنیم و برخی از اینها را زودتر ببینیم و نتیجه بگیریم

اسلامی گفت: به‌ویژه در بخش توان‌های بهداشتی و درمانی که دامنه، وسیعی را شامل می‌بخشد، کیلینکال انجام می‌شود که در مقابل بنیاد شهید می‌تواند با سرویس‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد در روند اجرای این امور و جریان توسعه تحقیقات ما سرعت بگیرد. دهد.

وی تغییر کرد: ایجاد شده، مغتنم است و می‌تواند در اجرای امور یک تحقیث ت.

ز آن قاگی ر ح هی ل ات کشازی/ مایی از ز سام اه ه ه ه که ای و سای ه ر خای ه

سازمان انرژی اتمی ایران درباره سامانه‌های پرتودهی اظهار کرد: یکی از کی شهوکی عقب‌ماندگی در استفاده از ظرفیت پرتودهی در حوزه صنعت، مواد غذایی، کشاورزی و … است، اکنون به این موضوع تبدیل شده است و سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به انجام مطالعات این بخش اقدام کرده و وارد فاز اجرایی شود، باید توجه داشته باشیم. این تجهیزات را به ما نمی‌فروشند بنابراین به‌صورت طراحی و ساخت داخل این پروژه آغاز شد و در روزهای آینده اولین سامانه‌های پرتودهی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده‌اند، را رونمایی می‌کنند. ای اعات افاه از ز جهاد کشزی ح ج ام ج و و کش اجام که ر اساس 12 قط

ی اداه داد: ی قطا با ات ان آن سایه یهایهان خش خص ح اال و و های. در این زمینه با تمام تولیدکنندگان به‌ویژه اتحادیه‌ها و انجمن‌ها تفاهم‌هایی را داشته‌ایم و امیدواریم این مراکز یکی پس از دیگری به منصه ظهور برسند و گستره ملی ما بتواند یک پوشش فراگیری برای پرتودهی به وجود بیاورد تا بتوانیم آفت‌پذیری مواد و محصولات کشاورزی را از بین ببریم زیرا این مهم، دستاورد بزرگی برای جامعه می‌شود.

ی ی ا::: باق ار ای یام سا تای و ای و ات صات کشازی راق قا هی د فز فزایش یاب.

سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: بخش دیگری از فعالیت‌ها مربوط به استفاده از پلاسما برای آفت زدایی و سمزدایی محصولات کشاورزی است که در این بخش از پتانسیل پلاسما بهره‌برداری می‌شود. اک ای زه ف ا ال و گاه ه ه ه ه ی ی ی ی خ خ خ خ خ و و ر کز ال مایه گذ گذ گذ گذ ی ی ی.

ويژه‌هاي كرد: فرآيند قطب‌هاي پرتودهي براي اولين بار در كشور اجرا مي‌شود و مردم مي‌توانند در جريان مزيت‌هاي فناوري‌هاي هسته‌اي قرار دهند و اميد داشته باشند كه از اين موارد بهره‌مند شوند و بتوانند از آن استفاده كنند.

اسلامیان کرد: با استفاده از این دانش و استقرار این سامانه‌ها در آینده و در یک دوره 10ساله می‌توان مانع ضایعات و هدر رفت 30درصدی محصولات کشاورزی و مواد غذایی شد.



حمایت سازمان انرژی اتمی از شرکت دانش‌بنیان بنیاد شهید

رهبر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره همکاری‌های مشترک با سازمان انرژی اتمی و بخشی از این تفاهم نامه به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد ایثارگر مرتبط با حوزه‌ای و تجاری‌سازی ایده‌ها گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای شرکت‌های محدودی هستند که در حال حاضر در راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی هستند. خلاق و برج فناوری ایثارگران می‌توان به تعداد زیادی از ایثارگران در حوزه‌های فناوری و علوم همراه با فنّاوری بالا، تجربیات و کارهای ویژه‌ای انجام شده و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد که از فناوری‌های دانش فنی برخوردار هستند اما در عین حال این‌ها نیاز به حمایت دارند. .

دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: جلسات معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می‌شود و به کلیۀ دست‌یافته‌ایم که تا تفاهم نامه‌ای با این معاونت تصویب می‌شود که بر اساس آن، زیرساخت‌ها از سوی ما عرضه‌شده و شرکت‌های تجمیع می‌شوند و معاونت علمی ریاست جمهوری جمهوری نیز حمایت می‌کنند، برگزار می‌شود. که از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود در اختیار شرکت‌های زهیر پوشش بنیاد قرار می‌گیرد که از آن‌ها استفاده می‌کند.

ی اداه داد: ز از کای ای ی ی ه ه ه ه ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ی ی از ای اه ای اه یام اام. نسبت به انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک اقدام شد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: البته باید در نظر داشت بخش‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، علوم بهزیستی، توانبخشی، طب فیزیکی، تجهیزات پزشکی، دارو و … حوزه‌هایی که می‌شوند می‌شوند که هم بنیاد و هم ایثارگران عزیز در این حوزه هستند. حال فعال و موفق در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده میان بنیاد شهید و سازمان انرژی اتمی، برگزار می‌شود تا این سازمان به‌صورت ویژه از شرکت‌های ما حمایت کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل