اشتغال‌زایی برای ۴۰۰ هزار نفر در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری برنامه‌ریزی اجرای حدود ۱۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر اشتغال و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد، گفت که این سرمایه‌گذاری معمولا از طریق ارائه تسهیلات تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش گزارشگر یک، اختتامیه ششمین گردهمایی مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مدیران ستاد اجرایی در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

عارف نوروزی در این مراسم اظهارکرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری برنامه‌ریزی اجرای حدود ۱۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر اشتغال و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد که این سرمایه‌گذاری معمولا از طریق ارائه تسهیلات تامین و پرداخت می‌شود. در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را با ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق محروم اجرا کنیم که اشتغال‌زایی آن ۳۰۰ هزار نفر بود.

وی افزود: جامعه هدف طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام مردم مناطق محروم هستند. ما کسانی که توانایی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارند را از طریق تسهیلگران شناسایی می‌کنیم و به آن‌ها تسهیلات و آموزش می‌دهیم و قرارداد می‌بندیم. این افراد در کارگاه‌های خرد بین سه تا چهار نفر را مشغول به کار می‌کنند و در ادامه بسیاری از این کسب و کارها رشد کرده و امروز جزو کارآفرین‌های موفق کشور شده‌اند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه گفت: این مدل موفق در بنیاد برکت الگوی خوبی است. از طریق اتصال سامانه بنیاد برکت با دولت، تمامی اطلاعات شاغلان اعم از نام و نام خانوادگی و کد ملی و تلفن همراه آنان در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت می‌شود و مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیر. مطابق بررسی‌های این وزارتخانه، بنیاد برکت در رتبه‌های نخست پایداری طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم قرار دارد.

محمد ترکمانه – مدیرعامل بنیاد برکت – هم در این مراسم اظهار کرد: تمامی تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع فقر و اشتغال‌زایی در مناطق محروم متمرکز است و تا مطمئن نشویم کسب و کارهای ایجاد شده پایدار است از حمایت از آن‌ها دست نمی‌کشیم. ما شبکه حدود ۱۰۰۰ نفری برای راستی آزمایی پایدار بودن اشتغال‌ها در کل کشور داریم.

وی در ادامه گفت: بنیاد برکت در سال گذشته ۱۰۱ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور را در کشور ایجاد و عملا تعهد ۳۰۰ هزار شغل ستاد اجرایی فرمان امام به شورای عالی اشتغال را محقق کرد.

ترکمانه افزود: ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه از طریق فرآیندهای تسهیلگری بنیاد برکت و ۷۰ میلیارد تومان هم منابع مردمی و قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال از طریق خیرین جذب کردیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: سال گذشته با توجه به لزوم تحقق شعار سال از ۱۰ درصد صنایع کوچک واقع در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور حمایت ویژه کردیم.

ترکمانه خاطرنشان کرد: ان شاءالله سال جاری جشن خدمات‌رسانی و ورود به بیست هزارمین روستا را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: شبکه مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت در حال حاضر ۸۵۰ نفر است و سال جاری آن را به ۱۰۰۰ نفر افزایش می‌دهیم.

ترکمانه افزود: بنا داریم توجه ویژه‌ای به زنجیره آبی (شیلات و اقتصاد دریا) و زنجیره سبز (بذر، کود، نهال و آموزش) داشته باشیم و ۳۰ هزار طرح را در این راستا اجرا کنیم همچنین در زمینه پوشاک اسلامی هم اقدامات حمایتی خوبی داشته و خواهیم داشت.

به گزارش گزارشگر یک ششمین گردهمایی مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت با تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اقتصادی و تسهیلگران برگزیده در تهران برگزار و در پایان با اهدای تندیس و لوح تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اشتغال‌زایی و تسهیلگران برگزیده استانی و شهرستانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل