افراد بلندقامت در معرض ریسک بالاتر سرطان روده بزرگ

به گزارش شفاف به نقل از ساینس دیلی، در حالی که ارتباط بین قد بلندتر و سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) قبلاً بررسی شده بود، نتایج می‌گویند که این مطالعات نتایج متناقضی ارائه می‌دهند، معیارهای نشان‌دهنده متناقض را نشان می‌دهد و خطر آدنوم را می‌دهد. که پولیپ‌های پیش سرطانی روده بزرگ هستند، در بر نداشتند.

«جرارد مولین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز مریلند، می‌مگوید ارگت و. یافته ها بر اساس شواهدی است که نشان می دهد یک عامل خطر نادیده گرفته شده است و باید هنگام ارزیابی و توصیه به بیماران برای سرطان غربالگری کولورکتال در نظر گرفته شود. »

وی می‌گوید: «یک دلیل احتمالی برای این ارتباط است که قد بزرگد با اندازه‌ها. تکثیر فعال‌تر در اندام‌های افراد بلندقد می‌تواند احتمال جهش‌هایی که به ایشیدا دیرگون منجر شود.

مطالعات برای اولین 47 مطالعه مشاهدهای بین المللی شامل 280,660 مورد سرطان کولورکتال و 14,139 مورد آدنوم کولورکتال را شناسایی کردند.

از آنجایی که تعریف قد در سرتاسر جهان متفاوت است، تیم تحقیق بالاترین قد و کمترین قد را در کمترین قد از آنجایی که تعریف قد در سرتاسر جهان متفاوت است. یافته ها نشان می دهد که به طور کلی، قدبلندترین افراد در بالاترین صدک قد، 24 درصد بیشتر از کمترین افراد در پایین ترین صدک، در معرض خطر خطر از سرطان روده بزرگ هستند.

مولین میگوید: «به ازای هر 10 سانتیمتر افزایش قد، 14 درصد نسبت خطرء به سرطان کولوتال و 6 درصد احتمال و 6 درصد احتمال و نتیجهء به آدنوم ابتکار به آدنوم ابتش به میابد.»

به گفته های گفته شده، بیش از نیمی از سرطان روده بزرگ با عوامل تغییر سبک زندگی از جمله رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف سیگار و مصرف زیاد الکل مرتبط است.

خروج از نسخه موبایل