افزایش میزان تولید قارچ در کشور/ واحدهای جدید باید حمایت شوند

انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ضمن اعلام خبر افزایش تولید قارچ در کشور عنوان کرد که واحدهای جدید یا واحدهایی که در حال احداث هستند، باید حمایت از رئیس شوند.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با گزارشگر یک، با بیان اینکه تولید قارچ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور تولید شد که امسال پیش بینی می‌کنیم این رقم به ۱۹۵ هزار تن برسد.

وی علت این افزایش تولید را احداث واحدهای جدید عنوان کرد و گفت: بیش از 10 واحد جدید تولید قارچ در کشور صادر شده است.

انجمن رئیس پرورش دهندگان قارچ خوراکی اضافه کرد: امسال افزایش قیمت در قارچ کردیم و با وجود اینکه قیمت‌ها تغییر می‌کنند اما به دلیل شرایط بازار در حال حاضر افزایش قیمتی موجود نیست.

وی توضیح کرد: قیمت قارچ عمده و فله کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و قارچ بسته بندی نیز ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان است.

رجبی با اشاره به اینکه امسال قیمت نهاده‌ها را کنترل می‌کنیم، گفت: نهاده‌های مورد نیاز برای تولید قارچ کمپوست و خاک است که با کمترین حاشیه سود از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد جلوی افزایش قیمت تولید قارچ گرفته شده است. در حقیقت کم شدن حاشیه سود اگر چه به نفع تولیدکنندگان نیست، اما آنها همچنان به تولیداتشان ادامه داده‌اند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان گفت: برای واحدهای جدید یا واحدهایی که در حال ادحاث تددهای دیگر هستند. بانک‌ها به این واحدها و اعتبارات تخصیص نمی‌دهند و نیاز دارند که این واحدها حمایت شوند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل