افزایش چشمگیر بیماران سرپایی کرونا در پایتخت / ضرورت تزریق دز سوم واکسن پیش از وقوع موج هفتم

معاون درمان بیشتر ستاد مرکزی استان تهران ضمن تشریح وضعیت این بیماری در پایتخت، گفت: احتمالاً اگر قرار باشد موج هفتم به سرعت در این زمان برای هفته اول ماه پیشبینی شود، اما چند اردیبهشت‌گین می‌تواند به شکل یک موج در افزایش موارد باشد. سرپایی خواهد بود.

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با گزارشگر یک، درباره وضعیت وضعیت در استان تهران، گفت: در دهه دوم فروردین با آن، موارد افزایش سرپایی و تعداد بیماران سرپایی به شدت افزایش پیدا کرده است. البته هنوز به افزایش بستری نشده است. تعداد مراجعین حوزه درمان به حدود 3500 نفر در روز رسیده است و این در حالی است که پیشتر است که حتی به زیر 2000 مراجعه کرده است. اکنون تعداد کل تختی کمتر از 1000 نفر است و مرگ و میر هم که به زیر 10 نفر در روز رسیده است، اکنون بین 13 تا 15 مورد در روز در نوسان است.

وی افزود: علائم خاص مانند آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و سردرد نشان می دهد که درصدی از بیماری های اومیکرون و درصدی آنفلون رصدی آنفلوآنزا در گردش است.

توکلی با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون، مشخص کرد: در دنیا ثابت شده است که افرادی که واکسن دز را تقریق کرده اند تقریق کرده اند تقریبا 30 تا 50 برابر نسبت به افرادی که واکسینه نمی شوند، مرگ و میر کمتری دارند. بنابراین توصیه به تکمیل عامل واکسیناسیون مهم پیشگیرانه از بیماری شدید است و می تواند حاشیه امنی ایجاد کند که بیماری شدید و مرگ و میر نمی شود.

او تاکید کرد: مسافرت‌ها و دیدها و بازدیدها در عید آزادانه انجام شد و طبیعتا این موجی را که کرد و بازدید کرد در شد و طبیعتا اینی بود. اما اگر بخواهیم به عنوان پیک هفتم از آن یاد کنیم، هنوز زود است. در حال ارزیابی تا هفته آینده ببینیم به چه صورت پیش می‌رود.

توکلی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: در مجموع ستاد ملی به این نتیجه رسیوه اسیوه گت کر. مضرات عدم بازگشایی مدارس مانند افت آموزشی بویژه در سنین زیر 15 سال زیاد بود و تصمیم در این زمینه گرفته شده است و باید تمام حوزه ها در این زمینه همراهی کنند. موضوع حائز مهم این است که دانشآموزان و معلمینی که علامت دار میشوند در مدرسه حاضر نمیشوند و اگر اولیای مدرسه هم در کنترل صبحگاهی متوجه کودکی علامت او را به منزل بازگردانند.

او ادامه داد: در مجموع بیشتر موافق بازگشایی حضوری مدارس هستیم. مراقبت و محافظت از کودکان زیر 10 سال در مدارس و مهدکودک‌ها واقعاً ردون من است ون کنتی ایر یی فی. اما همیشه چون هوا گرم شده است با باز کردن پنجره‌ها و … تهویه بهتری برای اسم تو ای اما باز هم چون هوا گرم شده است با ایجاد و …

وی با اشاره به اینکه هنوز تعطیلات نوروزی بر روند بررسی مشخص نیست، اظهار کر احتمالاً اگر قرار باشد موج هفتم باشد این زمان برای هفته اول اردیبهشت ماه پیشبینی می شود، اما چند برابر می شود و بیشتر به شکل یک موج در افزایش موارد سرپایی است و خیلی بعید است که مرگ و میر را افزایش دهد; زیرا میزان واکسیناسیون ما قابل توجه بوده است. آمارهای ما در حوزه مرگ و میر نشان می دهد که حدود 60 درصد بستری ها در سنین بالای 50 سال هستند و عمده مرگ و میرها هم در سنین بالاتر از 60 سال و کسانی که بیماری زمین های دارند، رخ می دهد.

معاون درمان ستاد مرکزی استان تهران درباره لزوم تزریق دز چهارم واکسن، گفت: فعلا در این زمینه لزومی وجود ندارد و توصیه به تزریق دز چهارم تنها برای گروه های پرخطر بوده و برای واکسیناسیون عمومی دز چهارم فعلا توصیه های وجود ندارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل