امیرعبداللهیان: به ما اطمینان داده شد که روسیه برای دستیابی به توافق نهایی در وین همراه است

به گزارش سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) 24 اسفند ماه به مسکو سفر کرد، در توئیتی درباره این سفر و دیدارش با سرگی لاوروف همتای روس نوشت: با وزیر خارجه روسیه درباره این سفر موضوعات دوجانبه، مذاکرات وین، کشورهای، سوریه، ایمن و افغانستان ملاقاتی سازنده داشتم.

وزیر خارجه بیان کرد: مجددا به ما اطمینان داریم که روسیه همچنان برای دسراوابی مها تون مینان داده است که روسیه همچنان ادامه داد: وزیر خارجه بیان کرد: مجددا به ما اطمینان داده ایم.

وی افزود: بیش از هر زمانی، توپ در زمین آمریکاست تا پاسخ‌های لازم برای ڌمارای ڌ معبان

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای روس خود با بیان اینکه روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد داشت، گفت: امیدواریم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهی خود در دقایق نزدیک به توافق بردارد.

لاوروف هم در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که روسیه بر خلاف ادعای آمریکا مانع از دستیابی به توافق در وین نخواهد بود و تا پایان کار سازنده خود در مساعی جمعی در این راستا حفظ خواهد کرد و امیرعبداللهیان هم اعلام کرد که توپ در زمین آمریکاست. (اینجا بخوانید)

گفتنی است حسین امیرعبداللهین وزیر امور خارجه همچنین از مسکو با وانگ یی همتای چینی خود درباره مذاکرات وین گفتوگو کرد.

به فارس، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه، علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی کردند.

سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) 23 اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امیرعبداللهیان به مسکو خبر داد و: افزودن آقای امیرعبداللهیان سه شنبه عازم مسکو است و در دو موضوع ویژه دوجانبه با تحولات تحولات در وین رایزنی هایی. را با همتای خودش داشته باشد، یکی از موضوعاتی است که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، کمکی است که ایران می تواند برای تحولات در کشور باشد و همه باید مساعدت کنند که این جنگ به مناطق دیگری سرریز نکند. اوراسیا تحمل جنگ‌های گسترش یافته بیشتر را ندارد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل