اُمیکرون باعث کووید طولانی می شود؟

افزایش بروز Quid-19 به دلیل گسترش جهانی سویه های Omicron نگرانی هایی را در مورد عود علائم طولانی مدت این بیماری از جمله تنگی نفس، خستگی، مه، اضطراب و حتی افسردگی ایجاد کرده است.

به گزارش گزارشگر یک، آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه اخیر خود گفته است که بدون توجه به نوع ویروس، عوارض ناشی از کووید طولانی ممکن است رخ دهد. این بدان معنی است که کسانی که تحت تأثیر همه گیری فعلی قرار گرفته اند باید اقداماتی را برای مدیریت مؤثر علائم پس از کووید انجام دهند.

در این مرحله از همه‌گیری کووید-19، که شیوع سویه omicron شیوع بیماری را افزایش داده است، خطر ابتلا به سویه گسترش‌یافته کووید به اندازه قبل جدی ارزیابی نمی‌شود و ممکن است به دلیل کمبود باشد. باید مناسب باشد.

طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، یک کروناویروس طولانی مدت با علائم مختلفی همراه است که می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آلوده شدن به ویروس کرونا باقی بماند یا ممکن است تا هفته‌ها پس از ابتلا ظاهر شود. کوویدوس طولانی مدت می تواند در هر بیمار مبتلا به کووید-19 رخ دهد، حتی اگر بیماری خفیف یا بدون علامت باشد.

علائم کووید طولانی

اگر از بیماری کووید-19 خود بهبود یافته اید اما هنوز برخی علائم را تجربه می کنید، ممکن است کووید-19 را طولانی کرده باشید. شایع ترین علائم شامل تنگی نفس، اختلال شناختی (مه مغزی) و خستگی است.

سایر علائمی که افراد ممکن است تجربه کنند عبارتند از درد قفسه سینه، مشکل در صحبت کردن، اضطراب یا افسردگی، درد عضلانی، تب، از دست دادن بویایی، از دست دادن چشایی، سردرد، خستگی، مشکل در خواب، مشکل در تمرکز و درد معده.

افراد مبتلا به کووید-19 ممکن است به دلیل نوع خفیف‌تر این بیماری، علائم را برای مدت طولانی ایجاد کنند. مشخص نیست این علائم چقدر طول می کشد. به گفته متخصصان، این عارضه می تواند تا 3 ماه، تا 6 ماه و در برخی تا 9 ماه طول بکشد.

برای محافظت از فرد در برابر این بیماری و جلوگیری از شروع علائم طولانی مدت، مهم است که واکسن را به موقع انجام دهید، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از جمعیت را به خاطر بسپارید. منطقه ای با تهویه مناسب

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل