این جملات را به بچه‌ها نگویید

این جملات را به بچه‌ها نگویید

ما بزرگ‌ترها ممکن است بی‌حوصله باشد یا گاهی اوقات از کوره دربرویم ولی حتی در این مواقع هم نباید مخاطب مخاطب ما یک کودک باشد و تک‌تک جملات و حتی کلمات ما تاثیری بر ذهن او بگذارد.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه جام جم «:« یای کان د خ شان یف و ا اس ه ا ا ق ق ق ه ه هاه بای واش هاش بات هات هات هات هات هات.

ما بزرگ‌ترها ممکن است بی‌حوصله باشد یا گاهی اوقات از کوره دربرویم ولی حتی در این مواقع هم نباید مخاطب مخاطب ما یک کودک باشد و تک‌تک جملات و حتی کلمات ما تاثیری بر ذهن او بگذارد. یکی از انواع این جملات، «طردکنده»هاست؛ همان‌هایی که معمولاً به این شکل ادا می‌شوند: «من دیگه مامتان یا بابای ودو نیستم» گهه دی شکل ادا می‌شوند: بچه‌ها این قبیله جملات را باور می‌کنند و حس ناامنی به آنها دست می‌دهند. برچسب‌های جملات خطرناکند مثلا «از تو شیطون و شلوغتر» یا «بی‌انضباط‌تر وجود ندارد». بچه‌های کم‌سن‌وسال قادر با این جملات منفی کنار بیایند. پس در نتیجه همیشه از دریچه این واژه‌ها نگاه می‌کند. تکلیف جملات مقایسه‌ای و تهدیدی هم که مشخص است و معمولاً بیشتر از انواع دیدها است که تکلیف جملات مقایسه‌ای و تهدیدی هم که مشخص است و معمولاً بیشتر است. در این که والدینی که به مهارت فرزندوری می‌پردازد، می‌تواند به جای خطر و مقایسه یا خشم‌شدن و دست‌زدن به رفتارهای خشونت‌آمیز، استعدادها و فرزندانشان را شناسایی کنند و آنها را پرورش دهند.»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل