باکتری که میزبان را با روشی متفاوت آلوده می‌کند!

به گزارش شفاف و به نقل از فیز، این مطالعه که در مجله “Nature Communications” منتشر شده است نشان می دهد که چگونه گونه ای از باکتری موسوم به “Bordetella atropi” به خود نگهداری می کند که یک کرم لوله ای است که حمله می کند.

این باکتری ظاهر خود را به یک رشته تغییر می دهد و در یک بازه زمانی 30 ساعت بدون تقسیم تا 100 برابر اندازه یک باکتری معمولی رشد می کند.

نتایج با تغییر ژنهای “Bordetella atropi” دریافت می کنند که این فرآیند را به ژنها و مولکولهایی انجام می دهند که سایر باکتریها در هنگام قرار گرفتن در محیطهای غنی از مواد مغذی از آنها استفاده می کنند.

این در حالی است که باکتری‌های بایگ این فرآیند تنها برای ساخت سلول‌های بزرگتر می‌شوند اما B. Atropi به طور مداوم رشد می‌کند.

سایر باکتریها در پاسخ به خطرها یا آسیب به دی‌ان‌های تبدشون به رشته‌های بلند. این کار به خود اجازه می دهد تا به رشد ادامه رشد اما تقسیم سلولی را تا زمانی که آسیب ناشی از آسیب ناشی از فشار می تواند به بیاندازند.

Atropi B. Atropi به عنوان راهی برای تکثیر در سلولهای یک موجود زنده بودند.

آنها بر این باورند که این گونه جدید، به سلول های میزبان حمله می کند، محیط غنی از مواد مغذی را شناسایی کرده و فرآیندهای آن را برای آلوده کردن سریع سلول ها و دسترسی به مواد مغذی بیشتر آغاز می کند.

“رابرت لوالن” (Robert Luallen) استاد زیست شناسی و محقق این مقاله میگوید: ما از یافتن کرم در زمین و کشف باکتری عامل آن به نحوه آلوده شدن کرم توسط سلولیم رسیدیم. ما شاهد چیزی بودیم که پیش از این هیچ‌کس ندیده بود.

نه باکتری و نه کرمی که لوالن مورد مطالعه قرار می دهد، انسان را آلوده نمی کند اما ممکن است این مکانیسم توسط عواملی که برای انسان بیماریزا مورد استفاده قرار می گیرند.

خروج از نسخه موبایل