با درج قیمت تولیدکننده، قیمت‌ها کاهش می‌یابد

وزیر تجارت، صنعت و نیرو (صمت) گفت: درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده در کالاها باعث ایجاد ناهماهنگی و هزینه های بالا بر مصرف کنندگان در سیستم توزیع می شود و کالاها با قیمت به دست مصرف کنندگان می رسد. با این حال، با اجرای روش درج قیمت تولید کننده در محصولاتی که به صورت آزمایشی شروع شده اند، کاهش قیمت انتظار می رود.

به گزارش گزارشگر یک، سید رضا فاطمی امین بدون حضور در جلسه کمیسیون مجلس در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دستور کارهای جلسه امروز کمیته اقتصادی کنگره، تنظیم بازار بود. کار تنظیم بازار به وزارتخانه ها تقسیم می شود، بنابراین تنظیم بازار مواد غذایی مانند مرغ و تخم مرغ در صلاحیت وزارت جهاد کشاورزی است و برخی محصولات مانند فولاد و سیمان در صلاحیت وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار فولاد و سیمان باثبات و باثبات است، گفت: به عنوان مثال در ماه های اخیر قیمت میلگرد از بیش از 18 هزار تومان به کمتر از 14 هزار تومان رسیده است و قیمت بسته سیمان 26 درصد است و با توجه به شایعات قطعی گاز، قیمت میلگرد به بالاترین سطح رسیده است. 1000 تومن برگشت به همون 25000 تومن. وضعیت مشابهی در بازار ورق فولادی حاکم است.

کاهش تورم

این مقام مسئول همچنین گفت: خبر خوب دیگر شرایط بازار مواد اساسی از جمله مواد اولیه صنعتی و همچنین افت قیمت و ثبات است. در 4 ماه گذشته تورم تولید کننده 26 درصد و تورم مصرف کننده 16 درصد کاهش یافت. البته تورم همچنان وجود دارد، اما ما از تورم بالا به تورم پایین در حال حرکت هستیم.

وی همچنین از آغاز اقدامات در حوزه کالاهای واسطه ای و نهایی خبر داد و گفت: یکی از این اقدامات شفاف سازی در توزیع کالا است. به عنوان مثال، زنجیره تولید و توزیع 19 محصول فعلی ما از ابتدا تا انتها کاملاً شفاف است و تمام فروش از تولید کننده تا فروشگاه ثبت می شود. به عنوان مثال شفافیت این فرآیند باعث کاهش قیمت روغن موتور دیزل شده است.

قیمت تولید کننده را وارد کنید و قیمت کاهش می یابد.

فاطمی امین در ادامه درباره درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده در محصولات اظهار نظر کرد. در سیستم توزیع مغایرت ها و هزینه های بالایی به مصرف کننده تحمیل می شود و کالا با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده بر اساس ضوابط به دست مصرف کننده می رسد. . به همین دلیل، طرحی که قیمت تولید کننده را در 15 محصول درج می کند، از هفته گذشته به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

وی افزود: در همین مدت قیمت نوشیدنی های مشمول این طرح تنها بین 20 تا 30 میلیون تن کاهش یافت. این طرح در مورد دستمال کاغذی، پوشاک و قطعات خودرو اعمال می شود و انتظار داریم قیمت ها نه تنها افزایش یابد، بلکه کاهش یابد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل