بخشی از روغن به دست خانوار نمی‌رسد/ مشکل کمبود روغن از کجا آب می‌خورد؟

گزارشگر یک/گلستان ئی ازان ب اصاف گان گف: أ فاه خش زی از و اَسان ت و و و و ز ز ازار ی.

ابراهیم مهقانی در گفتگو با خبرنگار گزارشگر یک از برنامه برنامه ریزی منسجم برای رفع مشکلات و احتمالات احتمالی در روغن خوراکی خبر داد و اظهار کرد: در حوزه روغن چند اتفاق رخ داده است که از جمله آنها مهم جنگ و روسیه است، از آنجایی که خود را می شناسند. بزرگترین تولید کننده شبکه دانه های روغنی در سطح جهان است که جنگ ترین جنگ و رویه در تولید کننده شبکه دانه های روغنی ن.

وی به افزایش قیمت جهانی نهاده های مربوط به حوزه روغن کشی اشاره کرد و افزود: در سطح گلستان از کارخانه دانه های روغنی را استحصال می کنند، این کارخانه برای تولید روغن روغن روغنی با مقداری از روغن تولید می شود. روغن را می‌سازند که پالم خود را یک محصول تولیدی می‌کنند و با توجه به وقایع اخیر در جهان، این محصول با محدودیت‌هایی تولید می‌شود که در هفته گذشته این محصول تولید می‌شود و به زودی مشکل روغن در کشور حل می‌شود.

بخش زیادی از روغن به گلستان توسط صنف و صنعت بلعیده می‌شرود/ اولوغن نخست تأئید

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان با بیان اینکه همیشه به اتفاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی در کارخانه های روغن کشی حضور یافت و موضوعات مختلف بررسی قرار گرفت، گفت: مقدار زیادی از روغن ورودی به استان گلستان توسط صنف و صنعت بلعیده شده و متأسفانه از سبد است. خانوار خارج می شود.

وی با بیان اینکه دو کارخانه روغن کشی دانه های روغنی در گلستان با درصد کمتر از 15 کار می کنند، تصریح کرد: در استان گلستان کارخانه ای که باید روزانه 400 تن روغن تولید کند تنها روزی 20 تن تولید می کند که این مهم نیز می تواند باشد. بر تولیدی روغن عامل است.

مهقانی با توجه به این که باید ارکان های استان گلستان چالش ها و عوامل تولید روغن را تشخیص دهند، متذکر شوند: روغن صنف و صنعت باید جدا شود و اولویت اول به روغن خانوار اختصاص یابد، از همین رو در حال حاضر تولید روغن در قوطی های بزرگ ممنوع شده چراکه ظرف های کوچک روغن برای صنف و صنعت به صرفه شده است چراکه ظرف های کوچک گریو ممنوع است.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوای استان گلستان به شبکه توزیع روغن اشاره کرد و گفت: شبکه متأسفانه هنوز هم مشکلات خاصی را دارد و بخشی از روغن ها به دست خانوار نمی رسد.

وی از راه اندازی مجموعه کاسبان امین در بسیج اصناف خبر داد و یادآور شد: حدود 300 نفر از کاسبان امین که دوره های فقهی بازار را گذراندند در این بخش به کارگیری و تبدیل شدن به این دسته از افراد استفاده می شود.

همیاران ناظر بسیجی برای تولید و پخش روغن در گلستان نظارت می‌کنند

مهقانی از استقرار همیاران ناظر بسیجی خبر داد و گفت: این افراد به صورت بازرس مستقر در کارخانجات روغن کشی و تولید روغن به کارگیری می شوند تا بر تولید، توزیع و انبارهای روغن نظارت کنند، همچنین باید ورود و خروج روغن و محصول نهایی انجام شود. روغن از کارخانجات کاملاً باید مشخص شود و موجودی انبارهای آنها باشد باوشد و همر روش و هر روغن از کارخانجات کاملاً باید مشخص شود و ذخیره شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان به شبکه سازی شبکه شبکه پخش مویرگی تا سطح روستاها به همت بسیج اصناف و مجمع کاسبان امین اشاره کرد و افزود: استفاده از روستابازارها در شرکت های تعاونی موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه «بازارگارد» «بیتامین شاپ» و «سمن شاپ» سه فروشگاه اینترنتی در استانستان هستند که اقلام خوراکی از جمله روغن را با قیمت تمام شده و تصویب به فروش می رسند، گفت: باید به فروشگاه های اینترنتی بزرگ تبدیل شود. جه د اکه با جه ه ف ف اکای ه ز ظه ی ای، و و شخص شخص شخص د ذ ذ ذ شگ ای ی ش اهی.

مهقانی در پایان پایان کرد: برای رفع مشکلات موجود مدیریت جامع در دستور کار قرارگاه 17 ربیع الاول سپاه نینوای گلستان، امنیت غذایی و محلی قرار گرفتن و نظارت بر استان گلستان دارد تا روغن به راحتی در سبد خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل