برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

یک موشک از پیش پرتاب شده که گمان می‌رود چینی باشد، قرار است با سرعت 5 یک موشک از گمان می‌رود چینی باشد. بررسی می‌گویند که برخورد آن به ایجاد دهانه‌های با وسعت ۶۶ فوت می‌شود.

فردا موشکی به ماه برخورد خواهد کرد

بر اساس گزارش ها، رادار سیستم خورشیدی گلدستون در نزدیکی بارستو، کالیفرنیا قرار است چند روز قبل از برخورد، این شی را مشاهده کند. مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) نیز به بررسی تغییرات در اگزوسفر ماه (لایهای بسیار نازک از گازها) که به دلیل وقوع رخداد ایجاد خواهد شد، خواهد پرداخت و سپس سطح ماه را برای یافتن خود دهانه برخوردی اسکن می کند.

گویا در تاریخ چهارم اسفند، یک فضای فضایی به سطح ماه سقوط خواهد کرد. این شی به سمت مخفی ماه برخورد می کند و سقوط آن از زمین قابل مشاهده نخواهد بود، اما مهمتر از آن است که ما نمیدانیم که این فضایی از کجا می آید و به کیست مربوط می شود. در روز جمعه در ساعت ۷:۲۵ صبح به وقت محلی شرقی (۱۵:۵۵ به وقت تهران) است. کارشناسان می‌گویند این اولین باری است که یک تکه‌خانه فضایی به طور تصادفی به سطح ماه برخورد می‌کند.

در ابتدا تصور میشد که این فضای فضای بدنه موشک فالکون 9 اسپیس ایکس باشد که رصدخانه آبوهوای فضای ژرف (DSCOVR) را سال 2015 به فضای پرتاب به فضای پرتاب کرد. با این حال اکنون تصور می شود که این شی بقایای موشک چینی لانگ مارس 3 سی است مارس 3 سی است که ماموریت Chang’e 5-T1 چین در سال 2014 توسط آن صورت گرفت. در این مدت پژوهشگران درباره این شی که به ماه مورد برخورد خواهد بود، ارائه داد، این میزان دانش نظرات درباره این شی است.

موشک “فالکون ۹” است!

سقوط قریب الوقوع این فروشگاه فضایی اولین بار در اوایل ماه گذشته استفاده از نازم از نرم افزار رم یفز زمانی که این گزارش منتشر شد، این شی به عنوان مرحله دوم موشک “فالکون 9” ساخته شرکت “اسپیسایکس” (SpaceX) متعلق به “ایلان ماسک” شناسایی شد که تاریخ تخمینی پرتاب آن به هفت سال پیش در ماه فوریه سال 2015 بازمی‌گردد. ؛ زمانی که این شرکت هنوز در حال توسعه پرتاب‌های خود بود.

در آن زمان گفته شد یک موشک “فالکون 9” که تقریباً هفت سال قبل به فضا پرتاب شده است، اکنون در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و احتمال برخورد آن به قمر زمین در اوایل ماه مارس وجود دارد. پیشران “فالکون 9” از زمان اولین ماموریتش در سال 2015 که یک ماهواره هواشناسی را با خود به فضا برد، در مداری نامنظم در حال گردش است. پس از آن که این موشک ماهواره خود را به راند مورد نار به نظر رسید به سمت نقطه ورود به نقطه ورود به سمت شروع کند- زمین آغاز کند، مرحله آغاز آند، مرحله آغاز آن در فضا شناور شد. ارتفاع این موشک به اندازه بود که سوخت کافی برای بازگشت برای بازگشت به جو بازگ زمین را نداشت و انرژی آن برای فرار از آن برای فرار از ماذبه منظومه-ماه نیز زمین-ماه نیز به اندازه کافی ماه نیز به اندازه کافی ماه نیز به اندازه کافی ماه از آن خارج شد. بنابراین کارشناس این تحقیقات که مدارک این موشک در روز چهارم مارس از مدارک ماه میگرد و احتمالاً همین موشک است که با ماه مورد حمله قرار خواهد گرفت.

موشک “لنگ مارچ3 سی” است!

با این حال، حدود چند هفته پیش، تجزیه و تحلیل خود را دوباره بررسی کردند و گفتند که این نمی تواند قسمتی از «فالکون 9» را داشته باشد، زیرا محموله هایی که حمل می کند، مأمور «صدخانه آبوهوای فضای ژرف» (DSCOVR) است. به قسمت دیگری از منظومه شمسی رفته است. در عوض، آنها دریافت می کنند که این ماموریت احتمالاً به ماموریت “چانگای 5-T1” (Chang’e 5-T1) است که توسط سازمان ملی فضایی چین (CNSA) به سمت راست پرتاب شده است.این ماموریت در ماه اکتبر سال 2014 به فضا پرتاب شد و یک پرواز نزدیک به ماه را در همان ماه انجام داد. همین موضوع، آن را به یک نامزد ایده‌آل برای رسیدگی به یک ماه تبدیل کرده است.

بیل گری (بیل گری) وی در دومین اظهار نظر خود گفت که این موشک می تواند بخشی از موشک “لانگ مارچ چین Long March3C 3C) باشد که طی ماموریت چانگای 5-T1 در ماه اکتبر سال 2014 به سمت ماه پرتاب شد. ماه برد که در سال ۲۰۲۰ نمونه‌هایی از سطح این قمر را به زمین بازگرداند.

یکی از ابزارهای موسوم به “جورجینی” نامهای به “گری” نوشت و توضیح داد که مسیر حرکت فضایپیمای “DSCOVR” به ماه نزدیک نیست و بنابراین عجیب است اگر بخشی از آن به ماه برخورد کند. با این حال، این موشک از نظر منشا آن همچنان در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و انتظار میرود در روز چهارم ماه مارس (13 اسفند) در ساعت 7:25 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (15:55 تهران) به نیمه پنهان ماه برخورد کند.

چین تکذیب کرد!

با این حال، وزارت خارجه چین اخیراً این ادعاها را تکذیب کرده است. وزارت خارجه چین که اکتشاف فضای چینی چند برنامه دلاری این کشور را یک «متعدانه» خواند که از پایداری طولانی مدت فعالیت ها در فضا حمایت می کند، گفت که این تقویت کننده که ادعا می کند به زودی با سطح ماه برخورد خواهد کرد، قبلا وارد زمین شد. شده و کاملا سوخته و از بین رفته است.

مطمئنا برخورد یک موشک به ماه از نظر زیست محیطی بهتر از سوختن در جوفر نامین و مطمئناً یک موشک به ماه از نظر زیستی قمر زمین جو بنابراین نمی تواند در برابر برخوردهای فضایی خود محافظت کند و این کار را انجام دهد که باعث ایجاد دهانه برخوردی روی آن می شود. میتوودت پس از برفورد از دستياتي يجا اياد ياتظيره پیشتر چنین اتفاقاتی رخ داده است بنابراین باید چه چیزی را بکشیم که باید انتظار داشته باشیم که چه چیزی را بکشیم. روی ماه ثبت می شود و برای بررسی لایه های داخلی ماه مورد استفاده قرار می گیرد. لرزهسنجهای آپولو مدتها خاموش شدهاند لامشخص نیست که لرزههای سنجهای سطح ساکن چنگای 4 چین چنگای 4 چین قادر به ارائه اطلاعات مفیدی باشند یا خیر. در سال 2009 نیز طی مأموریت lcross ناسا فضایپیمایی با برنامه ریزی قبلی به سطح ماه ارات کرد و از ذرات کرد و از ذرات حاصل از بررسی های میکروسکوپی میکروسکوپی به عمل آمد.

علم بیولوژیکی

با توجه به موارد ذکر شده ایجاد یک دهانه جدید موضوع نگران کننده نیست. در حال حاضر در حدود نیم میلیون دهانه با قطر ۱۰ متر و بیشتر بر روی ماه وجود دارد. موضوعی که نباید نگران آن باشد که ماه را به میکروب های زنده یا مولکول هایی مبتلا کند که ممکن است در آینده به عنوان شواهدی از وجود باستانی در ماه تلقی شوند. زمین به سایر سیارات را به حداقل برسانند.

این موضوع هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی حائز اهمیت دارد. اخلاقی این است که درست نیست که اکوسیستمی باشد که ممکن است در سیارات دیگر وجود داشته باشد را با ارسال موجودات زمینی به آن سیاره در خطر بیاندازیم و از نظر علمی ما میخواهیم شرایط طبیعی سایر سیارات را بررسی کنیم و نباید آنها را با تصورات ایجاد کنیم. ناخواسته به خطر بیاندازیم یا نابود کنیم.

بزرگترین دستورالعملهای کمیته پژوهش فضایی در سال 2019 رخ داد که یک سطح ساکن اسرائیلی که نمونه هایی از دیانای و هزاران خرس آبی را حمل میکرد به ماه برخورد کرد. این موجودات نیم میلی‌متری می‌توانند درخلاء زنده بمانند اما فعال نخواهند بود. این موجودات و میکروب‌هایی که احتمالاً در آن زندگی می‌کنداد اکنون دکن محل برخو هستند. به احتمال زیاد هیچ یک به منطقه‌ای که در آن آب کافی برای احیاشد نه فعال شدن ام بایسته، وجود دای که در آن احتمال زیاد وجود دارد، وجود ندارد.

46

خروج از نسخه موبایل