برقراری بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی / آغاز اطلاع‌رسانی پیامکی از دیروز

معاونت خدمات سلامت بیمه بیمه با بیمه بیمه تضمینی رایگان برای ۵ میلیون و ۴۰۰هزار ایرانی از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، در عین حال نحوه پوشش‌های بیمه‌ای برای افراد بدون بیمه درمانی را تشریح کرد.

دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با گزارشگر یک، گفت: نرم بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه بیمه‌های بیمه پایه، جهت حفظ پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده شان اقدام کنند.

بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی

ی ا گف: ر اساس ب د ت ق ق ق ق ف ف افاد ف ایه ه پ ایه ه پ پ پ، ص ت ت ر خاخ این سه دهک باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه معرفی شوند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند که این اتفاق افتاده است و این آمار از سوی وزارت رفاه به ما اعلام شده است.

معرفی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه درمانی از سوی وزارت رفاه

بیمه تضمینی رایگان این افراد و آغاز به اطلاع رسانی پیامکی به آنها

او تاکید کرد: 5 میلیون و 390 هزار نفر یعنی حدود 5 میلیون و 400 هزارنفر از بیمه های بدون پوشش که جزوه سه دهک پایین درآمدی بودند به ما معرفی شدند و از روز شنبه 17 اردیبهشت ماه تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و حق بیمه آنها. را پرداخت می‌کند. اطلاع رسانی به این افراد از طریق پیامک به زودی آغاز شده است. این دو گروه هستند یک گروه با جمعیت دو میلیون و 400 هزار نفری که اطلاعات هویت‌شان کامل می‌شود، به آنها اعلام می‌شود که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و می‌توانند از بیمه بهره‌مند شوند.

فرصت یک ماهه برای تکمیل مدارک

او ادامه داد: گروه دوم با جمعیت حدود 3 میلیون نفر که تحت پوشش بیمه قرار دارند، از طریق پیامک این موضوع را به آنها اطلاع می دهند و فرصتی برای یک ماه برایشان قائل می شوند که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. . مدرک اصلی این افراد شامل فقدان عکس و عدم تعیین محل دقیق جغرافیایی زندگی‌شان است. ای افاد که پی سود قص داک داف ی ا ا ز ز ز ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی یان پیشخ آن م ماک

رضایی افزود: طبق قوانین بیمه‌ای ما افراد را پیش از شروع خدمت هوید وباخار می‌کنیم شیش از بنابراین لازم است عکس افراد در سامانه قرار گرفته باشد. ال یای از زاس از افاد ه شک م زیازی ازاه گای د گ گ گ اگ گ از ای اف اخاخ خار اار اار.

نحوه فراخوان وزارت رفاه از بانک اطلاعات ایرانیان

وی درباره نحوه فراخوان وزارت رفاه از این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر، تصریح کرد: طبق قانون، وزارت رفاه موظف است تا بر اساس بانک اطلاعات ایرانیان، سه دهک درآمدی پایین را شناسایی و به ما معرفی کند. علاوه بر این، اگر مشمول بیمه سه دهک نباشد، چه چیزی در این سه دهک نیست، توسط ما فراخوان می‌شوند تا با دو روش حضور و غیرحضوری اقدام به ثبت نام در سامانه‌سازان کنند. اسامی این دسته از افراد در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند تا ارزیابی شوند که قرار گیرند و دهک‌بندی شوند تا متناسب با آن تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

نحوه پوشش سایر دهکهای درآمدی که بیمه درمانی ندارند

رضایی در مورد نوع پوشش بیمه برای دهکهای درآمدی نیز بیان کرد: این موضوع به سایر هیئت وزیران نیاز دارد اما پیشنهاد ما این است که دهک چهارم، ۱۰ درصد در پرداخت حق بیمه خود مشارکت کنند، دهک پنجم و ششم، ۲۵ درصد، دهک هفتم و هشتم، ۵۰ درصد و دهک نهم و دهم، صد درصد حق بیمه را پرداخت کنن. شیب پلکانی پرداختی دهک‌بندی‌های جدیدِ پیشنهادی ما، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور مقداری نسبت به مردم تعدیل می‌شود تا پرداخت آن‌ها کمتر شود تا این ترتیب بیشتر تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد سازمان بیمه سلامت بیشتر از مردم تا کمترین شنا فقیه بیمه وی تاکید کرد این پیشنهاد در تصویب هیئت وزیران است و خبرهای مثبت از آن به گوشمان می‌رسد

رضایی در خصوص همکاری تعاونی، کار و رفاه اجتماعی برای انجام ارزیابی‌های وسع، گفت: از آنها برداشتیم تا مدت زمان این استعلام بسیار کوتاه باشد و دو هفته باشد و امیدواریم ظرف دو هفته افراد که در سامانه‌های ما ثبت نام کنند، تکلیف کنند. می شوند.

خدمات بیمه سلامت بیمه در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: علی‌رغم اینکه ما در قانون، پوشش اجباری بیمه همگانی داریم، اما پوشش همگانی نداریم؛ به عنوان مثال کارت ملی هوشمند الزامی است، در ازای آن یک سری خدمات عمومی با کارت ملی اجباری است، اما چنین قانونی برای بیمه نداریم و همین امر باعث می‌شود برخی افراد پیگیر بیمه خود نباشند. پیشنهاد ما این است که برای پوشش اجباری همگانی چنین تمهیداتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل