برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی از روز دوشنبه 30 آبان با پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت 9 کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح شده و تا تاریخ 4 آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از سفارت ایران در نیجریه، در مراسم افتتاحیه این جشنواره، سفرای جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، مالزی، فیلیپین، قطر، بنگلادش، فلسطین، از مقامات دولتی فدرال نیجریه از جمله رئیس شورای عالی فرهنگ و هنر نیجریه، مدیر کل امور بین الملل وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی و مدیر کل مناطق مناطق خارجی نیجریه به همراه اعضای خانواده سفارتخانه های آسیایی و غیرآسیایی حضور دارند.

در طول برگزاری این جشنواره فیلم ها در 2 نوبت به اکران گذاشته می شوند. ایده برگزاری جشنوراه فیلم آسیایی در نیجریه به سال 2017 برمی‌گردد که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایشان پیش‌دیده است.

دوره های اول تا سوم این جشنوراه از سال 2017 تا 2019 اما در زمان اظهارنظر به دلیل رعایت پروتکل هازای بهداشتی برگزار شد.

در سال جاری و با فروکش کردن نسبی چین، سفارت جمهوری اسلامی ایران، جشنواره چهارمین جشنواره فیلم آسیایی را به آسیایی فعال در نیجریه پیشنهاد می کند و در همین راستا، تایلند، فیلیپین، مالزی، اندونزی، بنگلادش، عراق، سوریه، لبنان. و کره جنوبی علاقه مندی خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کردند.

در روز نخست برگزاری این جشنوراه فیلم هایی از کشور چین و جمهوری اسلامی ایران به درآمد و در روزهای باقیمانده فیلم های کره جنوبی، مالزی، اندونزی، فیلیپین، لبنان، سوریه و بنگلادش در می آیند نمایش داده می شود.

جمهوری اسلامی ایران در این جشنوراه با فیلم سینمایی “ویلائی ها” به کارگردانی خانم “منیر قیدی” شرکت کرده است.در حاشیه این جشنواره فیلم نیز نمایشگاه صنایع دستی کشورمان به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل