بهار ۱۴۰۲؛ آخرین ضرب‌العجل باند رفت آزادراه تهران-شمال

شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره زمان بهره‌برداری از باند رفت آزادراه تهران-شمال گفت که با تامین امنیت ایمنی، این آزارداه تا بهار ۱۴۰۲ این کار زیر ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش گزارشگر یک، پروژه آزادراه تهران-شمال سال ۱۳۷ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و در فاز اول و چهارم این منطقه آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شد و در حال بهره‌برداری است. . از فاز دوم این آزادراه‌های غیرفعال تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری از سار سی‌ده است. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز می شود و به طول 47 کیلومتر ادامه پیدا می کند و در سه راهی دشت مانند فاز چهارم این آزادراه متصل می شود.

در عین بند غربی منطقه دو آزادراه تهران-شمال اکنون در مراحل پایانی است و اعلام می شود که با تامین منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود. عملیات اجرایی باند شرقی نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود.

پروژه فتاح -رئیس بنیاد مستضعفان- به‌تازگی درباره میزان پیشرفت آزاد تهران-شمال بیان کرد: باند قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به پیشرفت ٨٩ درصدی رسیده و پیشرفت فیزیکی کل این منطقه ۶۵ درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین مالی طی سه سال. آینده به پایان برسد.

در این راستا خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- در گفت‌وگو با گزارشگر یک درباره زمان بهره‌برداری از باند رفت آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: عملیات اجرایی این آزادراه تا پایان سال تمام می‌شود اما مطمئناً ازجمله تاسیسات کنترلی، روشنایی تونلها. ، جت‌فن‌هایی که باید در تونل‌ها نصب شوند و سیستم‌های هوشمند، کمی زمان‌بر باشند.

وی ادامه داد: البته بدون این که بتوان هم بهره‌برداری کرد، اما امنیت بالاتر، زمان می‌خواهد. تلاش می‌کنیم که تا پایان سال این کار انجام شود، اما نمی‌توانیم این آزادراه را در آن زمان زیر دهفیک قیر انجام دهیم.

شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به اینکه آیا باند رفتند تا بهار ۱۴۰۲ برای مردم هم می‌توان استفاده کرد، گفت: تا بهار ۱۴۰۲ این کار حتما انجام می‌شود. حتی ممکن است تا پایان سال هم این اتفاق بیفتد و امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتواند از این مسیر عبور کند اما کار تاسیسات زمان‌بر و هزینه‌های لازم است و خریدهای لازم برای آن باید انجام شود که نیاز به نقدینگی بسیار بالا دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل