تابستان امسال هیچ مدرسه ای در قم تعطیل نخواهد بود

گزارشگر یک/قم نایب رئیس کمیته ستادهای حوزه و آموزش و پرورش از فعال بودن مدارس در ایام تابا ادارس ر ایام تابا یش و آموزش

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در نشست مشترک نمایندگان حوزه علمیه در 11 حوزه ستاد سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه همکاری ها برگزار می شود، اظهار داشت: امروز در موقعیت میدان عمل قرار داریم که باید به آن بپردازیم. بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که بر زمین مانده است جامع عمل بپوشانیم.

نایب رئیس کمیته ستادهای استان قم افزود: امسال فراخوانی را از مراکز و مؤسسات حوزوی داریم که در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، تربیتی، تهذیبی چه کمکی می تواند به آموزش و پرورش استان داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه این اداره کل و پرورش استان قم «در تابستان مدرسه ای تعطیل نمی‌بود» است، ادامه داد: از همین فرصت استفاده می‌شود و از مجموعه‌های متعدد حوزوی آموزش می‌دهند که با هیچ‌یک از چندین هزار نفری که می‌توانند پای کار باشند. تا نسبت به توانمندسازی دانش آموزان و حتی کادر مدارس برنامه جامع و متقنی را در دانشگاه .

معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها با اشاره به نقش مهم و کلیدی نمایندگان حوزه علمیه در 11 حوزه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سه وظیفه مهم در بیشتر رسالتی که می توانید برای این عرصه وجود داشته باشد که عبارتند. از؛ حوزه مواد درسی تولید محتوا در 11 حوزه، ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی به سازمان پژوهش که در این دوره با قوت و شتاب بیشتر شکل خواهد گرفت، فعالیت در عرصه مدارس که با توجه به شعاری که امید داریم به شعور تبدیل شود، نیازمند است. حضور فعالان مجموعه های حوزوی در مدارس تابستانی و در مجموع حضور در حوزه علمیه خواهران در مدارس پیش دبستانی است که مجموعه حوزه های علمی می تواند در اختیار قرار دادن فضاها و امکاناتی از سوی آموزش و پرورش استان باشد، این شرایط را در زمانی که هر یک از آن ها در نظر گرفته است. دو مجموعه در تعطیلات عادی به سر می برند، شکل می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: حضور مجموعه های حوزوی در خصوص مسائل مربوط به «آشنایی با مهدویت»، «تعلیم و تربیت کودک»، «روانشناسی کودک و نوجوان»، «فعالیت های اردویی وجهادی»، «تهذیب و تربیت» , «احکام و معارف اسلامی»، «سبک زندگی اسلامی» موضوعاتی است که می توانند برای دانش آموزان، خانواده ها و خانواده های بزرگ آموزش و پرورش استان رقم بزنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل