تاملی بر سخنان بی‌تامل رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی

فعلاً چند نکته را ذکر می کنم.

رئیس جمهور در خصوص موفقیت دولت های دوم و سیزدهم در کنترل تورم به جرات می گوید که آخرین گزارش اداره کل آمار کشور را ندیده است. این مرکز در گزارش تورم دی ماه متأسفانه اعلام کرده است که نرخ تورم نقطه به نقطه که تورم ماهانه و تورم سالانه را پیش بینی می کند، هر دو 0.3 است. درصد افزایش یافته است.
کاهش 1 درصدی نرخ تورم سالانه در دی ماه، تورم فعلی نیست، میانگین نرخ تورم 12 ماه گذشته است!
یکی دیگر از دلایل عدم اطلاع رسانی کاهش قیمت فولاد و سیمان است. قیمت این دو کالا که لیسی به آن اشاره کرد، نه به دلیل کاهش قیمت آنها نسبت به سال گذشته، بلکه به دلیل قطع برق موقت واحدهای تولیدی فولاد و سیمان در تابستان امسال صرفاً برای احتیاط است. خاموشی های داخلی باعث کاهش تولید و افزایش چشمگیر بازار شده است. با عادی شدن شرایط، قیمت ها به تعادل رسیده است و یقیناً ارتباط این موضوع با موفقیت دولت به ویژه با اعلام رسمی افزایش ماهانه و نقطه به نقطه تورم، صحیح نیست.

تاکید مجدد بر نرخ رشد اقتصادی 2 تا 4 درصدی نشان می دهد که این نظر آخرین گزارش بانک مرکزی (شماره 15) را نیز مطالعه نکرده است.
زیرا در صفحه سوم این گزارش نرخ رشد اقتصادی در دولت قبل در سه ماهه اول 5.4 درصد و در سه ماهه اول 140 6.4 درصد بوده است. در سه ماهه دوم و دولت سیزدهم رتبه اعتباری طرح های عمرانی به سطح یک درصد کاهش یافت.

اساساً رشد 7 درصدی هدف برنامه ششم است و طبق جدول 2 هزار میلیاردی باید سالانه 65 میلیارد دلار یا معادل ریالی سرمایه گذاری کنیم!

2 – با وعده مجدد تولید یک میلیون دستگاه در سال، تعداد پروانه های ساختمانی دولتی منطقه سیزدهم شهری در صفحه اول گزارش شماره 25 بانک مرکزی مشخص شده است. این شاخص 3.8 درصد کاهش یافت، قیمت خدمات ساختمانی 2.5 درصد و شاخص قیمت تولید کننده مصالح ساختمانی 2.8 درصد افزایش یافت.
مگر اینکه بگوییم 4 میلیون دستگاه را در 4 سال عرضه می کنیم، این داستان دیگری است.

4- موضوع دیگری که رئیس جمهور به آن اشاره کرد، میراث دولت قبل است که باعث کاهش شاخص بورس شد.
به نظر می رسد دولت سیزدهم به درستی اطلاع رسانی نکرده است که شاخص بورس علیرغم نتایج امیدوارکننده همچنان به ریزش خود ادامه می دهد و شاخص کل با وجود افزایش (دوپینگ) تقریباً هر ساعت یک بار در حال کاهش است. بعد از ظهر.

5. رئیسی در خصوص احیای حقوق بازنشستگان و کارمندان از جمله درجات فرهنگیان، دلیل تصویب قانون خود را بدون بودجه در ماه های پایانی دولت قبل بیان می کند.
این گزارش ظاهرا نادرستی است که مقامات مربوطه به او داده اند.

تعدیل حقوق بازنشستگان یکی از مفاد برنامه ششم منطبق با حدود اجرا و اعتبار تبصره 4 بودجه سال 94 و برای تمامی سال های 96 تا 96 و 94 است. نرخ تورم در تبصره 2 با مبلغ اضافی نشان داده شده است. سال آخر برنامه ششم به دلیل اینکه امسال امسال است برای ادامه این اقدام قانونی و ضروری به گونه ای که در نظر گرفته شده 2 درصد از حقوق 2 سال همان کارمند پرداخت می شود. لایحه مربوطه به شورای ملی تقدیم شده و منبع بودجه جاری در حال تطبیق است.
این رتبه بندی که سال ها بر اساس قانون اجرا می شود، به درخواست قانونی معلمان، به عنوان لایحه ای با توجه به بار مالی تقدیم مجلس شورای ملی شد. آیا ارائه این لایحه بهتر بود یا مقاومتی ناروا در برابر مطالبات قشر گوناگونی بود که استخوان هایشان در اثر تحریم های ظالمانه شکسته شد؟

خروج از نسخه موبایل