تدابیر لازم برای ارائه خدمات شایسته در دهه پایانی ماه صفر اتخاذ شود/روز ملی زیارت ثبت می‌شود

گزارشگر یک/خراسان رضوی معاون اول رئیس‌جمهور برای تقویت گروه‌ها و مجموعه مردمی برامشد عهش مت به اکهمیت تقویت گروه‌ها معاون اول رئیس‌جمهور برای تقویت گروه‌ها.

محمد مخبر امروز، ۲۴ شهریور، در جلسه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر که بعد از ظهر امروز، ۲۴ شهریور، با حضور امام جمعه مشهد، معاون رئیس جمهور، استان خراسان رضوی و قائم‌مقام برگزار شد. تولیت آستان قدس رضوی در استانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ارائه مدیریت امور به دست مردم همیشه نتایج بهتری دارد و هرچه دولت انجام می دهد کارها را به خود مردم انجام می دهد، رضایتمندی بیشتر از آن تصور بود.

وی با اشاره به 2 بازدید از پایانه های مرزی غرب کشور در روزهای پیک تردد زائران اربعین حسینی افزود: عشق به امام حسین(ع) در آستانه تحمل مشکلات زیارت را بالا می برد و انصافا مردم در گذرگاه ها با وجود برخی محدودیت ها، صبورانه و بدون گلایه مندی ها و نیازهایشان را می‌کردند.

خ داده داد: اسال ای ات ا اب ای بای ه ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی ی شک شک شک شک یازه. با وجود اینکه دولت و مردم عراق به صورت تمام‌عیار و با همه وجود پای کار آمده‌اند اما برخی زیرساخت‌ها به ویژه در آن سوی مرز مشهود است.

وی اضافه کرد: مردم عراق با وجود مشکلات و محدودیت‌ها انصافا هرچه در توان دارند در طبق اخلاص داده و در مواکب مسیر نجف تا کربلا پذیرای زوار امام حسین(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر با محوریت مردم باشد، این گروه‌ها و جریانات مردمی قرار داده شود، می‌گوید: برگزاری مراسم مناسب و مطلوب ۲۸ ماه صفر و تامین نیازهایی. مانند اسکان، حمل و نقل و تغذیه زوار با کمک و مدیریت گروه‌های مباد رودومی می‌توانی دی

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه از جمع شیعیان دیگر عراق، افغانستان و پاکستان همه ساله به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، برای برنامه‌ریزی دقیق برای پذیرایی و خدمت رسانی ویژه به این زائران هم در پایان‌های مرزی ورود به آن اهمیت دارد. کشورمان و نیز در مدت اقامت در مشهد تاکید کرد.

مخبر در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از دولت، مردم و مرجعیت کشور عراق به دلیل تامین امنیت و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) گفت: مردم عراق در مسیرهایی که در تمام صحنه‌ها قرار گرفتند. امیدوارم در مراسم دهه پایانی ماه صفر ما بتوانیم میزبانی خوشی از زوار خارجی میدووارم را در مراسم دهه پایانی ماه صفر ما نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری این مراسمات و مراسم مذهبی از جنس مردم و دولت باید تنها به عنوان دینی در آن حضور داشته باشد، مشخص کرد: ارائه برخی تدارکات و زیرساخت ها از توان مردم خارج و دولت باید این امکانات را تامین کند اما محور اصلی مدیریت کارها باید با استفاده از عملکردهای مردمی انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: از چند سالی که در تجمعات دینی و مذهبی ناشی از حضور رسمی، رابطه‌ای نیست و مردم با اشتیاق از این فرصت استفاده می‌کنند تا در مراسم اربعین و ایام پایانی ماه صفر حضور داشته باشند. از این رو جمعیت زیادی به مشهد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به مصوبات و مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: در این جلسه تصمیمات لازم برای پذیرایی از امام رضا(ع) وجود دارد و آنچه در توان دولت است برای این منظور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا میزبانی مناسب را داشته باشد. آنها انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان، معاون اول رئیس‌جمهور گزارشان کرد: دولت در تلاش است روز زیارت امام رضا(ع) به عنوان روز ملی زیارت ثبت شود که امیدوارم بتوان این موضوع را محقق کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل