تشخیص دقیق‌ و زودهنگام عفونت خون امکان‌پذیر شد

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی؛

گروهی از تحقیقات جدید با استفاده از فناوری هوش مصنوعی روشی برای تشخیص سریع و دقیق تشخیص خون معرفی کردند.

به گزارش گروه دانش و خبرگزاری فناوری آنا، بر اساس ارزیابی‌ها، تغییر خون یا پس از آن، یعنی شرایطی که در آن سیستم ایمنی واکنش بیش از حد از حد فاصل می‌دهد، مسئول ۲۰ درصد از مرگ و میر در جهان است و هر سال بین ۲۰ تا ۵۰. درصد از مرگ‌ها در بیمارستان‌های آمریکا بر اثر آن روی می‌دهد. با وجود شدت و درمان آن وجود دارد.

این بیماری می‌تواند باعث کاهش جریان خون به بدن‌های حیاتی، آسیب‌پذیری و لختگی می‌شود. در نتیجه، ممکن است خون به شوک، از کار افتادن اندام‌های بدن و در صورتی که درمان فوری به مرگ بینجامد. تشخیص اینکه کدام پاتوژن باعث این بیماری در جریان خون یا جای دیگری از بدن شده، مشکل است.

در این حال حاضر از دانشگاه کالیفرنیا و چند موسسه تحقیقاتی دیگر یک روش تشخیصی جدید ابداع کرده است که از ماشین‌ها برای آنالیز داده‌های پیشرفته ژنومیک برای تشخیص و پیش بینی موارد این بیماری استفاده می‌کند. بنا بر گزارش این روش غیرمنتظره‌ای از صحت (درستی نتایج) است که این توانایی را دارد که ازک مهارت‌های دگیشی دگیشی باشد. نتایج «میکروبیولوژی طبیعت» منتشر شده است.

به گفته رایج، شیوه‌های موجود تشخیص تشخیص خون بر ردگیری از طریق رشد دادن آن‌ها از طریق کشت در آزمایشات متممر. فای کهای ان آ ن ا ا ا ا ا ا ام ا آن دای پای زان گی ا ا ا ا ب ب ب د ر اایی رایی ای ای ایایی.

در فقدان یک روش تشخیص قطعی، پزشکان متخصص آمیزه‌ها از آن‌بیوتیک‌ها را می‌توان مصرف کرد تا نتیجه مصرف را انجام دهند، اما مصرف بیش از حد از حد‌بیوتیک‌ها به مقاومت در برابر این داروها در سطح جهانی تبدیل می‌شود.

پژوهشگران در این روش جدید بجای کشت باکتری برای شناسایی پاتوژن‌ها، از روش زنجیره‌بندی متاژنومیک نسل بعدی(mNGS) ادسفادی(mNGS) ادسفاده. این روش تمام اسیدهای هسته‌ای (نوکلئیک) یا داده‌های ژنتیکی حاضر در یک نمونه را می‌کند و سپس آن را با ژنوم‌های مرجع مقایسه می‌کند تا از طریق ارگانیسم‌های میکروبی شناسایی شوند. این تکنیک به کاربرد می‌دهد مواد ژنتیکی از قلمروهای کاملاً متفاوت از ارگانیسم‌ها – اعم از باکتری، ویسرواسی دیاکر

اما شناسایی پاتوژن‌ها به تنهایی برای تشخیص درستی وجود خون کافی نیست. دانش همچنین روش «نمایه‌برداری رونویسی» (transscriptional profileg) را اجرا کردند. این روش که کمیت بیان ژن را مشخص می‌کند به تعیین پاسخ بیمار به کمک می‌کند. آن‌ها سپس با استفاده از ماشین برای تمایز بین خون و سایر بیماری‌ها و تایید تشخص خود استفاده می‌کنند.

این نتایج دریافتند که شیوه mNGS و مدل بعدی آن عملکردی بهتر از حد انتظار داشته باشد و قادر به تشخیص ۹ دکخدی از موارد عفونیبی باشد. این تیم امیدوار است با این تکنیک تشخیک تشخیص موفقیت آمیز به مدلی دست پیدا کند که برای مقابله با آن تلاش کند.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل