تشکیل شورای صنفی نمایش پس از چند ماه با اعضای جدید

پس از چند ماه وقفه، سرانجام شورای صنفی نمایش با حضور نمایندگان جدید صنوف سینمایی شورای صنفی نمایش

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای صنفی یکشنبه ۲۹ خرداد با حضور منوچهر شاهسواری -مدیرعامل خانه سینما-، حبیب ایل‌بیگی -معاون ارزشیابی و نظارت-، حبیب اسماعیلی -نماینده انجمن پخش کنندگان-، همایون اسعدیان -نماینده کانون کارگردانان-، مهدی صباغ‌زاده -نماینده علی البدل انجمن پخش‌کنندگان-، محمد احمدی -نماینده اتحادیه تهیه‌کنندگان-، رضا زارعی -نماینده علی‌البدل انجمن سینماداران-، هاشم میرزاخانی -مدیرعامل موسسه سینماشهر-، سیدعلی طباطبائی‌نژاد -نماینده انجمن سینماداران-، سعیدی‌پور -نماینده انجمن سینماداران- و روح‌الله سهرابی -مدیرکل دفتر نظم ارت آینده انجمن سینماداران- وروح‌الله سهرابی -مدیرکل دفتر نظم ارت بر عرضه و نما

در این جلسه اعضای اصلی و علی‌البدل معرفی‌شده از سوی صنوف سینمایی توسط معاون ارزشیابی و نظارت سازمان معارفه و پس از تقدیم احکام از سوی معاون ارزشیابی و نظارت، در شرایط امروز سینما و ضرورت‌های اکران و تهدیدات بالقوه و بالفعل پیش روی سینما گفت‌وگو و بررسی شد. تبادل‌نظر صورت گرفت.

همچنین، پس از ارائه نقطه‌نظرات نمایندگان سازمان‌های سینمایی، نمایندگان صنوف نیز، نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهبود جریان تولید و اکران فیلم ارائه شد و در جلسه فوق‌العاده شورای صنفی انتخاب شد. در خانه سینما تشکیل شود.

ر پایه ای گزاش، ا ا ز ز ز ز ز ز ی س ازان م یایی م یاز یژهاز از اران از جمله مباحث مطرح شده در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در دوره جدید بود.

لازم به ذکر است، جلسه جدید شورای صنفی نمایش به دلیل احتمالی در معرفی نمایندگان صنوف به تعویق رخ داده است که در نهایت یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۱ با حضور همه اعضای خانه سینما برگزار شد.

در فقدان شورای صنفی نمایش، شورای راهبردی اکران به طور موقت تصمیم گیری در خصوص چینش اکران و معرفی فیلم‌ها را بر عهده گرفت که با شکل‌گیری شورای صنفی، از این رو، به وظیفه و مأموریت اصلی خود (بررسی و ایجاد راهکارهای درمانی در تامین نیازهای نمایش، پیشنهاد شیوه‌های حمایت از اکران فیلم‌های سینمایی، برنامه‌ریزی اکران فیلم‌های تولید شده در دوران سردسازی، تقویت و توسعه بازار داخلی سینمای ایران، صیانت از حقوق مخاطبان سینمای ایران، توجه به اولویت‌های فرضی کشور در برنامه‌ریزی و تدوین آیین‌نامه اکران و … پرداخت خواهد شد.)

این روزها وضعیت فروش پایین فیلم‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی سینماداران و صاحبان فیلم‌های در حال حاضر است که در حوزه هنری به طور موقت قیمت سینماهای خود را شناور کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل