تصویب عدم افزایش تولید نفت در نشست وزیران اوپک پلاس

در نشست روز پنجشنبه ، وزرای اوپک تصمیم گرفتند ماه آینده محدودیت های عرضه نفت را تغییر ندهند.

به گزارش گزارشگر یک ، این معامله برای عربستان سعودی یک برد است و محدودیت عرضه باید در سطح فعلی ادامه یابد. با تصمیم اوپک پلاس در عدم افزایش تولید در ماه آوریل ، عرضه محدودتر خواهد شد ، هزینه های انرژی افزایش می یابد و با خارج شدن واکسن های Covid 19 و اقتصاد از خطر همه گیر ، خطر تورم افزایش می یابد.

وزرای OPEC + برای بازگرداندن تولید به 1.5 میلیون بشکه در روز مذاکره کردند ، اما هنگامی که عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان خواستار توجه بیشتر شد ، آنها توافق کردند که تولید را در سطح فعلی حفظ کنند و تولید را فقط اندکی افزایش دهند. روسیه و قزاقستان توافق کردند.

در بیانیه ای که پس از مذاکرات منتشر شد ، وزیر انرژی عربستان در مورد کاهش یکجانبه تولید 1 میلیون بشکه در روز که به صورت یکجانبه انجام می داد ، توضیحی نداد و به خبرنگاران گفت: “ما برای انجام این کار عجله نداریم.”

آمریتا سن ، تحلیلگر نفت در Spectas Energy در لندن ، گفت: این تصمیم اوپك پلاس را با كمبود عرضه در بازار روبرو كرده است. نفت برنت در معاملات لندن 5.7٪ افزایش یافت.

براساس بیانیه ای در وب سایت اوپک ، روسیه و قزاقستان به دلیل الگوی مصرف فصلی توانستند به ترتیب 130،000 و 20،000 بشکه در روز تولید را افزایش دهند. هر دو کشور همچنین در ماه های فوریه و مارس قادر به افزایش تولید بودند ، در حالی که سطح تولید در سایر کشورهای عضو ثابت بود.

این تصمیم به افزایش واردات نفت برای کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها کمک می کند ، اما این خطر وجود دارد که شرکت های حفاری شیل دوباره تولید را به بیش از 60 دلار در هر بشکه افزایش دهند.

به گفته بلومبرگ ، اوپک پلاس در اول آوریل برای بحث در مورد سطح تولید ماه مه دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل