تقویت همبستگی جامعه با جهاد تبیین/ خط مهمی که امام حسین (ع) پس از پدر ادامه داد

 تقویت همبستگی جامعه با جهاد تبیین/ خط مهمی که امام حسین (ع) پس از پدر ادامه داد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز دشمن، همبستگی و همبستگی مردم را می شناسند و از هر فرد یا گروهی که بخواهند محور تفرقه باشد، حمایت می کند، گفت: روشنگری و تبیین، سیره عملی امامان ما با هر روش. و ابزار بوده است.

به گزارش گزارشگر یک، همایش اربعین و فرهنگ علوی روز یکشنبه ۲۰ شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به همت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در نجف اشرف برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام نواب با ذکر یک روایت مشهور از پیامبر اسلام(ص) گفت: این روایت در کتب روایی از پیامبر نقل شده که فقط درباره امام حسین (ع) تنها نیست، پیامبر (ص) فرمودند: علی از من است و من. از علی. در روایتی دیگر با ضمیر بیان کرده است که تو از من و من از تو، بر طبق روایات، امام حسین (ع) یا امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند همان بیان پیامبر اسلام است.
وی ادامه داد: وقتی عده‌ای درباره امام علی (ع) سخن چینی کردند، پیامبر (ع) غضبناک و ناراحت شدند و سه بار فرمودند «ما تریدون من علی، آن علی منی و انا منه» این سخنان یعنی یک هماهنگی و همگونی انسان می‌تواند در این سه بزرگوار احساس کند. که دو ضلع پیامبر (ص) و امام علی (ع) که در روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» است و ضلع سوم را پیامبر درباره امام حسین (ع) بیان کرده است که «حسین منی و انا من حسین».
وی درباره فرهنگ علوی و منش امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) در وصیت نامه شان به برادرشان درباره حرکت به مکه و کربلا فرمودند: من خارج نشدم مگر برای اصلاح امت جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر، در ادامه امام می‌فرمایند: و عمل به سیره جدم پیامبر (ص) و پدرم امام علی (ع).
نای و ا او و وار افز: امام حافظ ه ا ات ا از امام علی (ع) هیچ‌گاه عامل انشقاق نشد و همیشه بر همبستگی و وحدت اسلامی تاکید داشت. امام حتی فرمود: من تحمل و صبر کردم در حالی که در چشمم خار بود و در گلویم استخوان.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مهم همبستگی امت اسلامی، تاکید کرد: امروز دشمن، همبستگی و جامعه را از هر فرد یا گروهی که بخواهد تفرقه باشد، حمایت می‌کند. در این زمینه هزینه‌های سرسام می‌کند برای اینکه در جامعه اسلامی انشقاق ایجاد شود.
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه امام حسین (ع) برای مبارزه با فساد و به امام علی (ع) قیام کرد، گفت: امام حسین (ع) برای اصلاح و حفظ همبستگی حرکت کردند، امام در دوران امامت خود جامعه را دقیق مدیریت کردند. کنترل کن تا شرایط برای قیام آماده شود و گستگی در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: پس می بینیم که اگر سیره امام علی (ع) حفظ همبستگی در جامعه بوده، امام حسین (ع) هم در همین راستا گام برداشت و همبستگی جامعه را با خروج از مکه حفظ کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روشنگری را سیره عملی امیرالمومنین (ع) وامام حسین (ع) دانست و افزود: جهاد تیین که مطالب مقام معظم رهبری همان عملی امیرالمومنین (ع) است. جهاد تبیین یعنی در هر شرایطی، روشنگری و تبیین باید انجام شود همان‌طور که حضرت علی (ع) هنگامی که وارد کوفه شدند و مردم را دیدند جمع هستند، خطبه قاصعه را روی شتر ایراد کردند و برای تبیین بزرگ حتی ساکنین جمعیت نمانند. امام منتظر منبر نمانند و وقتی فرصت را مهیا دیدند، جهاد تبیین را انجام دادند. ام اگ گاز ه خط د باخط ، گ گ یاز ه ن ب گ گ گ گ ی ی ی خ خ ک ت ه ه ، ب ب ​​ک و و و و. جایی که نیاز به شعر بود، گاهی نیاز به دعا و مناجات بود، انجام شد و با بیان کامل و هنرنمایی، روشنگری را انجام داد و نگذاشت همبستگی خدشه دار و در نتیجه فرو رود.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) هم همینطور بود، امام در دوران معاویه روشنگری کرد و تندروها را کنترل و آرام کردند و با تبیین، جامعه را آماده کردند و در زمان نیاز همان جمعیتی که امام حسن را یاری نکردند را امام به حسین کردند. میدان آوردند. عجیب است، کسی که در بحران شدید و آزمون سخت الهی قرار دارد، یک شب به عبادت می پردازد و فردا اول صبح سخنرانی می کند و حتی عمر سعد را هم نصیحت کرد تا نجات پیدا کند. حر اینگونه به لشکر امام حسین (ع) پیوست و توبه کرد و بازگشت به دعلیل تروشنگری ین (حس.
«اَ اب و اَف ع» از س ه ه ه گ گ گ گ گ گ ا ا ا ا اد ا اب ا ات عات ات ات ی. در این نشست که به همت دانشگاه امیرالمومنین اهواز و بنیاد بین المللی اربعین در نجف اشرف برگزار شد، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین نواب، ۷ نفر از طلاب و متفکران فارسی و عربی زبان به دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل