تمسخر چهره‌های محبوب در رسانه ملی

رفتارهای اخیر تلویزیونی که این روزها دوباره به دنبال «ملی» و «میلی» بودنش در فضای مجازی داغ شده است، باعث می شود به وجود آمدن کدورش شده سای جدده سایت. این کدورت‌ها مربوط به نظرات مجریان یا بخش‌هایی است که در برنامه‌های مردم مختلف حاضر می‌شوند و با چهره‌های محبوب شوخی‌های نابجایی می‌شوند که هواداران آن‌ها را آذر می‌دهند.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه شرق در ادامه نوشت: «در تازه‌ترین اتفاق رخ‌داده، آن هم در فاصله زمانی بسیار اندک، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس و علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، هدف قرار گرفتن‌اند. ماجرای اولی مربوط به یکی از برنامه های شبکه 5 است که برای شب یلدا تدارک دیده می شود. در آن برنامه، یکی از حضار، در برنامه اسم فامیل برای اشیا با حرف «ی» از کلمه «یحیی پلاستیکی» استفاده کرد تاابی باشابی. بسیاری از این صحبت‌های او را پای بی‌احترامی و تمسخر سرپرست پرسپولیس گذاشتند و با حمایت از یحیی خواستار احترام به او شدند. نکته جالب در این زمینه مربوط به زمانی بود که علاوه بر هواداران و بازیکنان پرسپولیس، بسیاری از هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال هم حمایت علی‌شان را از سرمربی پرسپولیس داده و به تلویزیون بابت پخش چنین اظهاراتی تاختند. شایع‌ترین آن روزها بود که یحیی گل‌محمدی قصد شکایت‌کردن از مجری این برنامه را دارد که مردم را رهبری سرخ‌پوشان تهرانی خبر داد که واکنش‌های نسبت به این اتفاق به قدر کافی گویا بوده و قصد شکایت‌کردن را ندارد.

آن توهین در شرایطی هنوز ادامه دارد که روز گذشته مجری برنامه شبکه افق اظهارات جنالی‌تری درباره علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، به زبان آورد. او در جملاتی عجیب و غریب و تمسخرآمیز درباره علی دایی گفت: «ایشان قهرمان نمی‌شود. خدا به او قد بلندی داد و هر کسی که سانتری می‌کشید، توپ را به او زد و به دروازه می‌شد… . این افراد قهرمانان ما حضور دارند! قوه قضائیه و نهادهای امنیتی این افراد را ممنوع الخروج نکنند تا اینها بروند و کشور کمی تطهیر شود.»

فارغ از درنظرگرفتن توهینی که به علی دایی در این برنامه برنامه ریزی شده، نادیده گرفته شده گلهای ملی علی دایی که با اختلاف سرشناس ترین چهره فوتبال ایران در دنیا، به دور از انصاف است. کارشناسی که با تمسخر چنین جملاتی را به زبان آورده است، قاعدتا خودش را به فراموشی زده و زمانی را که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی کرده است، از یاد برده است … جالب است که با وجود نگاه منفی است. که نسبت به چنین رویه‌ای در بین کاربران فاضی مجازی شکل گرفته، تلویزیون ظاهرا قصدی برای جلوگیری از تدفرااا چنیر دارد. وار که ااث ش باه ب یاس ه یاس ه ه ه قال های سای اد و ی ای راه «اه «» خ » این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که انتظار می‌رود با تغییر در صداوسیما چنین رویه‌هایی تغییر ملموسی کند ولی برنامه‌های بعدی، خلاف این ماجرا را نشان داده است.

2. به این معنی که مجریانی با گرایش رنگی سعی در کریخواندن برای رقیب که این موارد جنجالی می‌شد. برای مثال و روشن‌ترشدن این بخش، می‌شود به ماجرای قهرمانی یکی، دو فصل پیش پرسپولیس در لیگ برتر برگشت که آن زمان از مجریان با زیر سوال بردن قهرمانی پرسپولیس، آن را به مسعود سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش، ربط داد و گفت که این پرسپولیس است. قهرمانی را از «بابا مسعود» دارد. آن زمان، عبدالرضا امیراحمدی، در بخش ورزشی برنامه صبحگاهی شبکه اول سیما، با عنوان مثال، به شایعاتی که هواداران استقلال در آن برهه به آن اعتقاد دارند (پرسپولیس را وزارت ورزش قهرمان کرده است) دامن زد. او به کنایه دراینباره گفت: «با سلام خدمت همه باباها. در تابستان‌های قدیم باباها به کاسب‌های محل می‌گفتند فرزندم کار کند و آخر ماه این بابا پولی به اوستا می‌داد که به فرزندش می‌دهد که فرزند فکر کند خودش کار کرده است. یا این که باباها جوایزی خریدند و به مدارس می‌دادند که سر فرزندانشان را می‌گیرند، حالا جایزه را که گرفته بودند؟… هشتگ… بابامسعود… و دست همه باباها و بزرگ‌ترها درد نکند.»

قبل از او هم لوگوی باشگاه استقلال از سوی یکی دیگر از مجریان تلویزیون مسخره شده بود و دایره های موجود در این لوگو، تبدیل به دستمایه ها برای بهسخره گرفتن استقلالی ها شدند. ماجرای این یکی مربوط به اتفاقی است که در شبکه سه رخ داد. در واقع این یکی به حسین کلهر، یکی دیگر از مجریان جوان شبکه سه بود که روی آنتن زنده شوخی توهین آمیزی توهین آمیزی توهین آمیزی توهین آمیزی با لاد شل فار ک ا ا اسای اا ار ا ب ا ا ا ا ا ز ز از و از وان صای خاس جازه راه راه. وریا غفوری، کاپیتان وقت باشگاه استقلال، هم در واکنش به صحبت‌های عجیب‌وغریب آن مجری، یک استوری منتشر می‌کند که دو استوری منتشر می‌کند. استوری نوید محمدزاده، بازیگری که سینمای ایران هم در آن زمان را بازنشر کرد. در بخشی از آن استوری، وریا به صداوسیما تاخت و نوشت: «صداوسیما، سازمانی (است) که متأسفانه خیلی وقت است از مخاطبانش را از دست داده و شاهد ریزش هرچه بیشتر مخاطبانش باشیم. در این سازمان به طور واضح شاهد حضور هستیم که هنوز از نظر شعور و درک بلوغ نرسیده‌اند. چه برسد که در جایگاه مجری، برنامه‌های درخور شأن مردم ایران را اداره کنند.»

اگر در این دو مورد مجریان همین بعدها مجبور به عذرخواهی از بازیکنان و هواداران دو تیم سرخابی پایتخت شدند ولی به نظر می‌تازگی این رویه هم تغییر کرده و بعد از توهین به یحیی گل محمدی و فعلا علی دایی، کسی از این برنامه‌ها می‌خواهد برای ارائه عذرخواهی. »

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل