جامعه‌المصطفی دیدگاه‌های متفاوت اقتصادی را به هم نزدیک کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محسن رضایی صبح امروز (پنج شنبه) که به منظور سفری یک روزه و دیدار با علما و بازدید عظام تقلید وارد قم شد، در دیدار با مدیران و رؤسای پژوهشگاه‌ها جامعه المصطفی با اشاره به تغییرات بزرگ در وضعیت جهانی در امنیت، نظامی، دفاعی، اقتصادی و نظام ارزشی، گفت: هیچکس در جهان فکر نمی‌کند پس از پایان جنگ سرد و جنگ جهانی دوم یک جنگ بزرگ که تمام دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آغاز شود و کار به جایی برسد که برخی افراد فکر کنند و تشکیل دهند قدرتمند و منظم بیافتند که این مهم نشان می‌دهد قدرت و روابط بین الملل در حال تحول اساسی در دنیا است.

وی با بیان اینکه مبین اسلام ذخیره شده است برای جهانیان و پاسخگویی های جدید بشری است که نیاز به تحولات در نظام فکری و ارزش های جدید و اعتقادی در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی با توجه به این تحولات اقتصادی و نیازهای جدید می‌توان در همه زمینه‌ها از جمله ارتباطات و مبادلات بیش از پیش فعال و در وضعیت ایران، جهان اسلام و نظام بین‌المللی باشد. الملل نقش ثابتی ایفا کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین به سیاهنمایی و تخریب چهره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توسط نظام سلطه و رژیم غذایی در نزد کارآفرینان و سرمایه خارجی اشاره و تاکید کرد: نظام سلطه با وارونه نشان دادن شرایط اقتصادی ایران در جستجو است تا با ایجاد ذهنیتی منفی. از سرمایه گذاری سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و ایرانیان خوارج اری سرمایه گذاران و کارآفرینان یان خارج از اری کشور در ا المصطفی می‌توان کمک جهانی در نشان دادن چهره واقعی ایران به دنیای اسلام وان ایفا کن

رضایی ادامه داد: ایران از ظرفیت‌های بسیار بالای خدادادی، طبیعی و نیروی انسانی بهره‌مند است متأسفانه سرمایه‌های خارجی نمی‌توانند از این ظرفیت‌های بزرگ کشور بهره ببرند که دانشگاهی و مراکز بزرگ را معرفی کنند.

معاون اقتصادي رئيس جمهور اقتصادي نيز با اشاره به برخي از نظرات مختلف و ديدگاه‌هاي جهان اسلام در زمينه‌هاي مختلف از جمله‌هاي پولي و بانكي، گفت: بارها در همايش‌هاي بين‌المللي اسلام در خصوص يك بازار مشترك و پول يك سخن به ميان آمده، اما دنیای اسلام موفق نشده است در این حوزه به یک جماعت نظر برسد که در همین راستا نقش جام المصطفی برای افزایش ارتباطات با اندیشمندان اقتصادی مسلمان برای وحدت نظر و اشتراک آرا حائز.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی به تشریح تاریخچه و روند شکل گرفتن، برنامه ها و درخواست ها در جهت پیشرفت و افزایش فعالیت های علمی در یگی ق علمی پرداخت.

خروج از نسخه موبایل