جدیدترین راه فرار از تحریم برای ایرانیها

یک تحلیلگر اقتصادی و مدرس دانشگاه در یادداشتی با اشاره به مخرب تحریم‌ها برای اقتصاد ایران، استفاده از فناوری بلوکچین را عاملی برای دور زدن تحریم‌ها دانست.

به گزارش گزارشگر یک، در یادداشت محمدحسین سلیمانی آمده است: در سال های اخیر تحریم های شدید علیه ایران اعمال شده و دولت و مردم ایران هیچ مراوده بین المللی را انجام ندادند. تا چندی قبل به وین و امضای دوباره برجام بود، اما این امید هر روز کم و کمتر می‌شود و نیاز به راه‌هایی برای گریز از تحریم و ارتباط با جهان را بیشتر احساس می‌کنیم. در این مقاله قرار است درباره یکی از جدیدترین روشهای فرار از تحریم جو ورود رهاحت به ایز

چطور تحریم را دور بزنیم؟

حهایی که ایان امال، م زا از ز ا اپات و یا ایان و ی ک ار قاهیچ. شرکتها با بررسی IP و همچنین مراحل احراز هویت، به ایرانی بودن طرف مبل پای میرامچنین مراحل احراز هویت، شرکتها با بررسی IP و همچنین مراحل احراز هویت،

اما های خیاخی ب ا و ب ب هکاکچی ، هکاهک فاه ت ا ا ای و س یه ش و ش ک ه ه ه ز ب ب ب ب ب. به عنوان مثال تا سالهای پیش انتقال پول فقط توسط بانکها انجام می شود اما با پیشرفت تکنولوژی و ارائه رمز ارزها، استیبل کوینهای غیرمتمرکز مانند USDC یا کوینهایی مانند بیت کوین نقش اساسی در انتقال پول بدون ردیابی بازی می کنند!

اما از سال ۲۰۱۹ با گسترش بلوکچین اتریوم، زیرساختی ارائه شد ردوش نزز کنولوژی شدرود شن! یکی از اصلی ترین بخش های این پیشرفت، سیستم مالی غیرمتمرکز یا DeFi بود.

DeFi چه کار می کند؟

تا قبل از توسعه فناوری بلوکچین، بانک ها، صرافی ها و کارگزاری ها در همه ادر میک فضای. یعنی تمام داده ها و سرمایه دست یک شرکت یا کشور در یک سرور مرکزی قرار داشت و احتمال کلاهبرداری، ردیابی و تحریم بود اما فناوری بلوکچین خیلی زود این مسئله را حل کرد. چگونه؟ با ایجاد سیستم مالی غیرمتمرکز.

در این سیستم ها پول در اختیار یک فرد یا یک شرکت نیست، بلکه اطلاعات و سرمایه در یک شبکه بر بستر بلوکچین قرار دارد و امکان کلاهبرداری، تحریم یا تحریم وجود ندارد. این ها یک شعار خیلی جالب دارند: بدون نیاز به اعتماد، اجازه و کاملا مستقل!

چگونه می‌شود تحریم‌ها را دور زد؟

این پلتفرم ها ذاتا آزاد هستند و هیچ امکان تحریمی در آن وجود ندارد. اما دقیقا چه کارهایی می‌توانم در آنها انجام دهیم؟

ر ال ای اخی مایه های از ز و و ی ایان ه ه ه ا ا ا اکان مایه و یهاه این پلتفرمها می‌گردانند این آزادی را به ما برند.

انتقال سرمایه:

اولین سود این پلتفرم ها و فناوری بلوکچین، انتقال امن پول هست که ارون پلتفرم ها و فناوری بلوکچین، انتقال امن پول هست که ارون پلتفرم ها یرانی ایرانی ایرانی اولین سود این است. بنابراین با استفاده از این فناوری بدون تحریم این مراودات بین المللی امکان پذیر است.

دریافت وام:

باکهای غی ج د ا ار که ت تان با اه از زاز های لاف و ی ه اه اقاطش طشاث بای عای.

سرمایه گذاری بین المللی:

این پلتفرم امکان خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازارهای جهانی و ورود ارز مبه ک شون میک را دارد این پلتفرم امکان خرید و فروش و سرمایه گذاری را دارد. رایه گذای ر بازار ف ا اسات و آپه آپه آپه آپه آپه آپه آپه آپه آپه ه ه ه ه ه ا ال ی ای اس ا ات و ای وای زیان

ارائه سهام در فضای غیرمتمرکز:

باگ ای فای، ی ایان یا ی ا ات ی یان ر ای یام شام راش ر ا ا ا ی ای یایه جهذ. این دقیقاً راهیست که فناوری های جدید جلوی پای ما گذاشته شده است و کسی نمی تواند آن را ر.

برترین پلتفرم های این حوزه

ساختار مالی غیرمتمرکز یک صنعت بسیار جدید و نوپاست و در آینده احتو.ال رشد و توسان فراختار مالی غیرمتمرکز یک سرمایه گذاری در این فناوری های بالای خودش را دارد، اما از ما برای استفاده از این فناوری برای دور زدن تحریم ها و ورود به بازارهای جهانی است، نه سرمایه گذاری و این نوشتار به هیچ وجه پیشنهاد سرمایه گذاری ارائه نمی دهد، زیرا این بازارها از جهت سرمایه گذاری ذاتا پر ریسک هستند.

در حوزه سیستم مالی غیرمتمرکز، در سال های اخیر شرکت های چینی و هندی رشد خوبی دارند و اگر در ایران هم زیرساخت هایی فراهم شود، با استفاده از بلوکچین سولانا، اتریوم و…امکان ورود برنامه های ایرانی و ایجاد پروتکل های غیرمتمرکز کاملا امکان پذیر است.

اما در حوزه برترین پلتفرم این حوزه در ادامه چند پروتکل قدرتمند و کارآمد را معرفی می کند.

پروتکلهایی مانند Aave، Mars و Hubble در حوزه وام دهی، Injective، Synthteix، Sologenic و intelligent در حوزه سرمایه گذاری و ارائه سهام در فضای غیرمتمرکز و استیبل کوینهایی مانند USDC و… در حوزه انتقال پول برای ایرانی ها بسیار کارآمد هستند.

نکته مهم: این پلتفرم ها از جهت کارایی فناوری قابل توجه و جذاب هستند و در دور زدن تحریم ها و ورود به بازارهای جهانی گزینه خوبی هستند، اما از جهت سرمایه گذاری پیشنهاد نمی‌شوند.

با تشکر

خروج از نسخه موبایل