جزییات تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج / هزینه درمان این بیماران به صفر می‌رسد

سرپرست اداره کل سلامت استان تهران با اشاره به طرح بیمه درمانی در پایتخت در عین حال درباره هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صمیمانه به دنبال اجرای این طرح، گفت: به زودی با تصمیم صندوق‌های ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج که حدود 500 میلیارد بودجه برای آن وجود دارد. تصویب شده است، هزینه این بیماران به صفر می‌رسد.

دکتر علیرضا نمازی درباره اجرای دارویاری،‌ گفت: ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ می‌خواهم یک داروی حذف شود و ما در پنجم مرداد ماه مطالبه همان ۷ روز داروخانه‌ها بود که تا پایان تیرماه را طرح ریزی کردیم. از ۴۰۰۰ یار وای ر یای ط دار ی ا ال،، گ، ه ط ط ی س ات ۱۳۰۰ ی یان یاف آف سهم تهران از این بودجه بر اساس عملکردهای استانی است و نمی‌توانم دقیق اعلام کرد. زیرا تهران به عنوان پایتخت با سایر شهرها متفاوت است. از طرفی رقمی که برای هر ماه پرداختی به فصل و بیماری بیماری ها متفو بسته شده است

پرداخت‌های بروز بیمه سلامت با اجرای طرح دارویی

وی درباره میزان پرداخت داروخانه‌های استان تهران در مردادماه که می‌خواهد داروی مورد نظر را به طور کلی حذف کند، بیان کرد: در داروخانه‌های اختصاصی سهم و سهم سازمان‌ها با توجه به تعداد ارسال‌های ارسالی حدود 22 میلیارد تومان و در بخش دانشگاهی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان. میلیون تومان بود. تمام تلاش ما این است که یک ارز دارویی در چند روز ابتدایی پایان ماه ارسال شود، که برای اسناد تیرماه در روز پنجم مرداد و برای اسناد مرداد ماه در روز ششم تا هشتم شهریور ماه پرداخت‌ها انجام شود.

او درباره فواید اجرای طرح دارویی و حذف آرزوی دارو، توضیح داد: پیش از اجرای طرح، برخی موارد در داروخانه‌ها شکل می‌گرفت و مثلاً دارو با نرخ آزاد با بیمار حساب می‌شد.

فواید اجرای طرحیاری چیست؟

سرپرست اداره کل بیمه استان تهران، ادامه داد: بر اساس بودجه، ۷۳ هزار میلیارد تومان برای طرح دارویی در نظر گرفته شده است که فاز اول این طرح اجرایی و برخی داروها در این فاز تحت پوشش قرار گرفته است. کاهش هدر منابع،‌ رشد صنایع دارویی، جلوگیری از مصرف ارزی و مصرف دارو، رشد کیفیت داروهای ایرانی، افزایش مصرف دارو، کاهش مصرف داروها و… همگی از حذف فواید استفاده از دارو است. با اجرای طرح دارویاری مبالغی که دولت می‌کند به جای درستی می‌کند و از سوء استفاده دوراز سوء استفاده از طرح دارویاری مبالغی که دولت هزینه می‌کند.

تغییر سیاست پرداختی بیمه‌ها به دنبال حذف ارز دارو

وی افزود: با اجای ط دار یای مای ی خ خ خ خ ی ا آرا، د از د ارایی ات یش ز از ۵۰ ب ب ار ا، ی ای ام ف ا ام. زیرا تا پیش از اجرای طرح دارویاری بیمه برای پرداخت فرانشیز ارزان‌ترین نوع دارو را در نظر می‌گرفت، اما اکنون با این سهم بیمه در پرداخت‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر اطاع ا ه و واطه ط دار اصا ا ، ، ​​ک که هیچگ اه ک ایایی

کاهش هزینه ۱۱۹ قلم داروی پرمصرف

او ااه کاهش قی ۱۱۹ د ا ار د ا ا ی یینر ی دای ی ی،ان ی: ر ش ات رای کاهش هزی. هنگام تجویز در نسخه الکترونیک با پوشش بیمه پرداخت شود. این ۱۱۹ قلم پر مصرف‌ترین داروها است.

۱۳هزار و ۴۰۰ بیمار خاص در تهران

نمازی درباره پوشش بیمه‌ای طرح دارویاری برای بیماران خاص، تصر یی کرد کرد کریمه ای. در سطح تهران ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار خاص شامل افراد تالاسمی، هموفیلی،ام کایودی 51 درصد افراد خاص تهران، مبتلایان ام اس هستند. این داروها دارای خاصیت دارویی هستند که بدون مراجعه به پزشک قابل دکر. در واقع امکان تکرار تمام نسخ توسط پزشکان تا سه نوبت و برای شش ماه وجود دارد و اکثریت پزشکان طرف قرارداد و غیر قراردادی با سازمان بیمه سلامت ایران در این زمینه همکاری کافی داشته‌اند.

به صفر درمان درمان خاص؛ بهزودی

او با اشاره به اینکه 48 قلم داروی معدود چند نفر از افراد دارای سهم است، ادامه داد: در مورد افراد خاص و صعب العلاج که حدود 500 میلیارد دلار بودجه برای آن تعیین شده است. به صفر می‌رسد که این طرح به زودی اجرا می‌شود. هزینه سال ۱۴۰۰ اداره کل بیمه برای بیماران خاص حدود ۲۱۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه در طرح دارویی ۱۳۶۷ قلم دارو مشمول حذف آرزو شدند، کرد: از تعداد یاد شده 32 قلم آن غیر بیمه و 995 قلم بیمه ای است. ۴۸ قلم داروی خاص خاص نیز مشمول آرزو شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل