حرم کریمه اهل بیت(ع) محل شفاعت است

گزارشگر یک/قم استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها محل شفاعت است، گفت: روز قیامت از ما می پرسند که مگر در دنیا به شما نگفتند که به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بروید تا بهشتی شوید و این راه به این آسانی را چرا نرفتید؟ خدا از این نعمت سئوال می کند و از کفران این نعمت هم نمی‌گذرد.

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در مراسم جشن شب میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر ایشان، با بیان اینکه یکی از مقامات حضرت معصومه سلام الله علیها مقام شفاعت ایشان است اظهار کرد: وجود مقدس نبی اکرم و انبیاء الهی در دستگیری از ما اقداماتی را انجام داده اند و تلاش می کنند که ما مؤمن شویم و ایمان به خدا بیاوریم و اهل عمل صالح شویم و ما را تطهیر کنند و ما را از دست شیطان، نفس و طاغوت‌ها نجات دهند.

وی با بیان اینکه خدای متعال پیامبر را تربیت کرده و ایشان مأمور شدند که ما را دستگیری و تطهیر کنند، افزود: این تطهیر بسیاری از اوقات همراه با بلاهایی است و خداوند در سوره مائده می فرماید اگر وقتی گناه می کنند و آلوده می شوند خودشان استغفار کنند و رسول خدا هم برای آنها استغفار کند خدا را تواب و رحیم خواهند یافت .

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استغفار فقط یک لفظ نیست، ابراز کرد: استغفار سخن اهل علیین است و ۶ معنا دارد؛ معنای اول این است که انسان پشیمان است، دوم اینکه نسبت به آینده و برنگشتن به گذشته مصمم باشد، سوم اینکه حقوق الهی را پرداخت کند، چهارم اینکه اگر حقوقی از مردم ضایع کرده آن را ادا کند، پنجم اینکه به همان اندازه که لذت معصیت خدا را برده زحمت عبادت خدا را به خود بچشاند و ششم اینکه گوشت هایی که از لذت حرام روییده را با غصه آب کند.

وی با بیان اینکه سختی هایی که پیامبر(ص) تحمل می کردند برای استغفار برای ما بوده است، گفت: استغفار کار آسانی نیست و باید تلاش کنیم و شب زنده داری کنیم و مقابل لذت هایی که بردیم به خود سختی و مرارت عبادت را بچشانیم تا پاک شویم.

میرباقری با بیان اینکه بار هدایتی که پیامبر بر دوش می کشند بین مقربان حضرت تقسیم می شود و بخشی از مرارت ها بر دوش ائمه(ع) می افتد، گفت: هدایت و دست گیری نبی اکرم گاهی به دست ائمه اطهار است که به پیامبر نزدیک شده اند و راه را باز کرده اند و دیگران را هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه امام غیر از اینکه به خدا رسیده است از طرف خدا مجاز است که دستگیری و شفاعت کند که به آن مقام محمود می گویند، افزود: افرادی که مؤمن به حضرت شدند باید از گردنه های سختی عبور کنند که یکی از آن گردنه ها صحنه قیامت است که مادر فرزند شیرخوارش را فراموش می کند و در آن مرحله است که شفاعت خاص معنا پیدا می کند و انسان را تطهیر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که ایمان به خدا ندارد مورد شفاعت قرار نمی گیرد، گفت: در روایات آمده که شفاعت مال مؤمنانی است که اهل گناه کبیره بوده اند و صفات رذیله مؤمنان برطرف می شود و پاکیزه وارد بهشت می شوند.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها از وجودهای مقدسی هستند که اهل سبقت هستند و قبل از همه دعوت خدا و رسول و امام زمان خود را قبول کردند و بخشی از باری که بر دوش امام رضا علیه السلام بوده است را بر دوش کشیده و مقام شفاعت هم دارند و در روایت است که همه شیعیان به شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.

میرباقری گفت: وجود مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از نعمت‌هایی است که خدا به شیعیان و اهل قم داده است و خداوند در قیامت از این نعمت سؤال خواهد کرد و شیطان هم تلاش می کند که ما را از این نعمت غافل کند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها محل شفاعت است، تأکید کرد: روز قیامت از ما می پرسند که مگر در دنیا به شما نگفتند که به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بروید تا بهشتی شوید و این راه به این آسانی را چرا نرفتید؟ خدا از این نعمت سئوال می کند و از کفران این نعمت هم نمی‌گذرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل