حضور در مجلسی به درازی یک قرن

او موسس بنیاد و حسینیه عماد زاده در اصفهان بوده و دهها کتاب و ماندگار و مانا در جهت نشر آثار اهل بیت و مکتب امام صادق علیه السلام و شرکت در امور خیریه و تأسیس مدارس و جز این ها، داشته و پس از سالها تلاش می کنند. نامی نیکو از خود و خاندان باقی گزارده است که اکنون فرزند فرهیخته وی دکتر عماد زاده گام در گام های نیکوی نهاده و مجلس و برخی از امور خیر پدر را ادامه داده است که صدقه جاریه بر آن بزرگ مرد بشمار می آید که یکی از آن است. ها ادامه همین مجلس سوگ بزرگ بانو و شهید می باشد.

حضور در مجلسی به درازی یک قرن

در این مجلس از سخنان فرهیخته گرامی ، لسان المتکلمین جناب حجة الاسلام و المسلمین روضاتی پیرامون شخصیت و جایگاه والا دخت رسول خدا (ص) ، که در سالهای پیش از گهر سخنان مرحوم مغفور حجة الاسلام و المسلمین حاج سید جمال مرتضوی بهره مند شدم. ، بردیم.

خاندان روضاتی به لحاظ موقعیت علمی وشخصیت اجتماعی از بیوتات برجسته شیعه به شماره می رود که نزدیک به دو قرن است ساکن شهر اصفهان می باشد وسلسله نسب شریف وافتخار آمیز ایشان به امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالله بن موسی بن جعفر مدفون در شهر ساوه می رسد.
این خاندان بخاطر تألیف کتاب مشهور ( روضات الجنات ) اثر نفیس مرحوم آیه الله العظمی آقا سید محمدباقر چهارسوقی به روضاتی شهرت یافته اند به صاحب المنجد فی الاعلام در صفحه 276 می نویسد : «(کتاب روضات الجنات در احوال بزرگان شیعه از مشهورترین مؤلفات شیعه می باشد. باشد که خاندان صاحب روضات بعد از او به جهت منسوب بودن به آن کتاب به اسم روضاتی هستند می شوند).

در پایان مجلس سوگ حضرت ، توفیق یار شد ساعتی را در جمع فرهیختگان حاضر در جلسه با حضور استاد ارجمند و چهره تأثیرگذار که در حقیقت دانشگاه و حوزه در پیکر یک انسان بشمار می آیند یعنی برادر ارجمندم جناب آقای دکتر اسدی گرمارودی اسپری نمایم و سخن از جایگاه حضرت اباعبد الله (ع ) در دستگاه آفرینش الهی و توفیق ثبت نام افراد در دفتر روضه خوانان حضرت با ذکر خاطره ای از بزرگ نیایم میرزای نایینی و همجواری خانه آخرت در پناه امامان معصوم و بهره مندی از رشحات معنوی همجواری با امام معصوم و تاثیرگذار زمین منتسب به این بزرگان و ذکر خاطره ای از مرحوم آیة الله آقا نجفی همدانی، داماد مرحوم میرزای نایبنی، لحظاتی که بدون نگرانی از عمر انسان بشمار نمی رود را اسپری نمودم که بر آن شکرگزار دادار هستم.

جناب دکتر اسدی که بحق شخصیتی والا و به قول مرحوم آیة الله العظمی حاج سید محمد روحانی قدس نفسه الله الزکیه، روحانی به معنای کلمه اما بدون عمامه بشمار می آیند، غنیمتی بود که لحظاتی را به ذکر خاطرات و جز این ها سپری نماییم.

گفتنی است دکتر محمد اسدی گرمارودی (متولد ۱۳۲۹ ش)، دارای دکترای فلسفه و کلام اسلامی. مرکز معارف اسلامی و علوم انسانی، دانشگاه صنعتی شریف، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی از جاملیه فی. او علاوه بر تدریس، به تألیف مقالات و کتب علمی و دینی پرداخته است. «درسهایی از تربیت انسانی»، «حقیقت سوخته»، «کارایی دین در دنیا»، «اکسیر اشک بر امام حسین»، «نقش غدیر در کمال انسانها»، «درسهایی از اصول عقاید»، «علم برگزیدگان در نقل و عقل و عرفان» و «عقیده شیعه در خطبه شقشقیه» برخی از این آثار است.
در پایان این دیدار و جلسه زیبا، تربت پاک سالار شهیدان را به محضر این عزیز تقدیم داشتم.

دکتر هادی انصاری
عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران
یکشنبه 4 دی ماه 1401

خروج از نسخه موبایل