خسارت سیل در استان بوشهر/ از راه و برق تا نابودی محصول کشاورزان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: هواشناسی استان بوشهر هفته گذشته بارش های خوبی را در بخش هایی از استان بوشهر پیش بینی کرد که نه تنها کشاورزان را خشنود کرده، بلکه به استان خسارت وارد کرده است.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی استان بوشهر، بیشترین بارندگی در شهرستان‌های گناوه و دیلم و برخی مناطق جنوب استان بوشهر ثبت شده است.

در برخی از مناطق منطقه بوچر چندین روز در سال بارندگی می بارید و بارندگی در مدت کوتاهی باعث آبگرفتگی برخی از جاده ها و آسیب رساندن به برخی مناطق شد.

بارندگی و جاری شدن سیل در استان بوشهر به بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها و ساختمان‌ها، تأسیسات و شبکه‌های برق و کشاورزی خسارت وارد کرده است که جبران این خسارات ضروری است.

15 میلیارد تومان خسارت جاده ای

کمیسر راهداری و ترافیک جاده ای استان بوشهر در خصوص خسارت بارندگی و سیل اخیر در استان بوشهر گفت:

سید حمیدرضا علم ادامه داد: ساختمان های فنی برخی از پل ها و جاده های جنوب بوشهر 5 تا 100 درصد خسارت دیدند. این خسارت در شهرستان های جم، کنگان، عسلویه، بوشهر و شهرستان های دیر و تنگستان رخ داده است. .

وی گفت: از جمله این خسارات می توان به تخریب پل ها، جاده ها و حاشیه جاده های روستاهای ساحلی، تخریب دیوارهای حفاظتی، تخریب کانال های زهکشی و تخریب پل ها اشاره کرد.

کمیسر راهداری و ترافیک راهداری استان بوشهر از خسارت وارده به گارد ریل ها، تابلوها، دکل های نور و چراغ های چشمک زن خبر داد و افزود: بخش قابل توجهی از سطح جاده در منطقه بوچر نیز تخریب شده است.

خسارت سیل در استان بوشهر/ از جاده و برق تا نابودی محصولات کشاورزی توسط کشاورزان

خسارت 100 میلیارد ریالی به تاسیسات برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به خبرنگار آنلاین گفت: بارندگی شدید اخیر به 17 ترانس و 7.5 کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​و ضعیف برق استان بوشهر خسارت وارد کرده است.

غلامرضا حشمتی خسارت وارده را 100 میلیارد ریال برآورد کرد و در ادامه گفت:

وی افزود: مواردی بود که در برخی مناطق قطعی مشترک وجود داشت، اما 30 تیم عملیاتی 110 نفره داشتیم که در اسرع وقت مشکل را برطرف کردیم.

505 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت دید.

فرماندار دشتی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده 505 هکتار از مزارع روستای باغان شهرستان دچار تگرگ شده است.

عبدالله نادری افزود: تگرگ همچنین به 353 هکتار از مزارع گوجه فرنگی خسارت وارد کرد.

فرماندار دشتی در ادامه میزان خسارت زراعی را 25425 تن عنوان کرد.

وی افزود: بر این اساس به 142 هکتار محصول بدون برش، 8 هکتار بادمجان و 2 هکتار فلفل دلمه ای خسارت وارد شد.

شبکه آب هیچ مشکلی نداشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین گفت: اکیپ های تعمیر و نجات در تمام نقاط استان از جمله چهار استان که احتمال بارش شدید باران در هنگام بارندگی وجود دارد، در حالت آماده باش هستند.

عبدالحمید حمزه پور افزود: تمهیدات لازم برای مدیریت این بارندگی و آبگرفتگی احتمالی اندیشیده شده و خوشبختانه مشکلی در توزیع آب در شبکه آبرسانی گزارش نشده است.

1 کشته در مربا

به گفته مدیر فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی 115 جم، بر اثر فعالیت بارندگی اخیر، صاعقه یکی از اهالی روستای سرچشمه شهرستان جم را به کام مرگ کشاند.

سیروس اسدی افزود: وی ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر اصابت صاعقه به یک جوان 19 ساله افغان در روستای صعب العبور سرچشمه شهرستان جم گزارش شده است و بلافاصله اورژانس جاده ای گندمزار به محل اعزام می شود اما به دلیل ریزش کوه و بارندگی. مسدود کردن دسترسی،” او گفت.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بیورز و دهیاری روستا به دلیل قطعی برق و خط تلفن در روستا غیرممکن است، خاطرنشان کرد: پس از برقراری خط تلفن، مرکز بهداشت روستای بورز به محل اعزام شد. جان خود را از دست داد

رئیس ستاد فوریت های پزشکی ۱۱۵ گفت: به دلیل تاریکی و بدی هوا، بالگرد امکان اعزام به محل حادثه را نداشت.

روستای سرچشمه یکی از ویژگی های بخش ریز شهرستان جم در 60 کیلومتری مرکز شهرستان جم است.

کشاورزان نیاز به غرامت دارند

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: جنوب استان بوشهر مرکز تولید محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی های غیر فصل به شمار می رود.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: بارندگی های اخیر به محصولات کشاورزی آسیب وارد کرده است که این کشاورزان نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی بر انجام تمامی اقدامات قانونی برای جبران خسارت کشاورزان تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی منطقه بوشهر گفت:

انتظار می رود مسئولان برای پاداش دهی به کشاورزان و فعال نگه داشتن آنها در منطقه تلاش جدی کنند.

خروج از نسخه موبایل