دانش آموزان مرزی نیازمند فضای آموزشی با استانداردهای لازم هستند

به گزارش خبرنگار گزارشگر یک از آبادان؛ یوسف نوری امروز پنجشنبه 12 اسفند در بازدید از مدرسه آبادان با اشاره به چند نفر از نیروهای سرایداری در مدارس کشور، اظهار کرد: با توجه به درخواست نیروی سرباز سرایدار در کشور 25 هزار نیروی نظامی سرایدار در لایحه بودجه پیش بینی شده است. مجوزهای قانونی از سوی مجلس اسلامی این نیروها خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش، تبدیل وضعیت نیروهای سرای را به دلیل تقویت نیرو در آموزش و پرورش نیروهای مستقر در کنار دلنست و افزودن: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با این طرح درخواستداری کند.

وی بیان کرد: در صورت عدم پذیرش جذب نیروی سرایدار نیروهارد سرایدار کرکرس در وی توضیح کرد:

نوری با اشاره به نوسازی و بهسازی مدارس با قدمت بیش از 60 سال بیان کرد: سازمان نوسازی کشور باید برای بهسازی این مدارس برنامه ریزی داشته باشد که این توافق در آبادان یکی از این مدارس تابستانی آینده تخریب و دوباره احداث شود.

وی به توسعه عمرانی در مدارس استان خوزستان اشاره کرد و گفت: به بررسی مختلف در 2 مقطع ابتدایی نوسازی و مسائل عمرانی در این استان بخصوص آبادان و خرمشهر مورد توجه قرار می گیرد که این توجه را به صورت جدی گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش آموزشی نیک کرد: برخی از فضاهای با قدمت بالا در آبادان و خرمشهر نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند که با مشارکت موسسات خیریه و افراد و افراد این کار را انجام خواهند داد.

نوری خواستار مشارکت خیران در امر مدرسه سازی شد و بیان کرد: با استفاده از امکانات خیران فضای آموزشی ایمان را برای دانش آموزان در کشور بخصوص در آبادان و خرمشهر که بوسیله جنگ تحمیلی مورد آسیب قرار گرفت ایجاد کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان مرزی نیازمند فضای آموزشی با استانداردهای لازم هستند که این امر دستور کار وزارتخانه را دارد و در این راستا باید از تمامی امکانات مدرسه خیران، برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.

نوری گفت: با استفاده از گروه های جهادی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان استفاده کرد تا بتوان از عقب ماندگی در حوزه فضای آموزشی را رفع کرد.

48

خروج از نسخه موبایل