دست خالی از موشک و تحمیل آموزش غیر حضوری

در این دور از جنگ شهرها صدام با تغییراتی در زرادخانه موشکی خود، می تواند آنها را به تهران برساند، اما مطمئن بود اصابت آن بسیار پایین است و همین باعث می شود که نیروهای غیرنظامی را هدف قرار دهند. البته این خاص به موشکها نبود. مثلاً ساعت 6:30 عصر دوشنبه دهم اسفند سال 1366 هواپیماهای عراقی به تهران حمله کردند که موشکهایشان به یک ساختمان مسکونی سهطبقه در کنار مسجد «الجواد (ع)» در میدان هفتم تیر و بیمارستان و زایشگاه «عیوضزاده» در خیابان «شیخ هادی» اصابت کرد.

در بمباران میدان «هفتم تیر»، ۴۴ واحد تا مرز ۵۰ درصد، سه واحد ۵۰ ردان ۷۰ درصد یر ۱۰. همچنین، در بمباران خیابان «شیخ هادی» نیز ۱۵ نفر شهید و ۷۵ نفر شدند و شدند که الن.

یک نوزاد که فقط یک ساعت بود به دنیا آمده بود، خردسال‌ترین و ایمدرد نام نترد نا یرزن ۷۰ ساله یک نوزاد که انفجار، ساختمان‌های اطراف بیمارستان را شکست و تکه‌هارد شیشه تعداد شیشه‌های ییا. موشک به محوطه باز بیمارستان اصابت کرده بود، اما به دلیل اصابت به معماری محوطه و وجود مصالح و مناسب در ساخت بیمارستان، هیچ یک از بناهای بیمارستانی از نظر ساختار آسیب جدی ندید و صرفاً به دلیل انفجار، شیشه و معماری داخلی و تخریب تخریب شد. .

دست خالی از موشک و تحمیل آموزش غیر حضوری

ستاد مناطق موشک خورده همچنین گزارش داد که در بمباران بیمارستان «عیوضزاده» 279 واحد تا مرز 50 درصد، 17 واحد از 50 تا 70 درصد و 9 واحد 70 تا 100 درصد آسیب دیدند که بعد از انفجار، مردم محله به خیابان آمدند و برای محل حادثه دیدند. کمک به زخمیها به سمت بیمارستان رفتند آمیش از آنها آمبولانسها و نیروهای امدادی به محل انفجار برسند، مردم زخمیها را به بیمارستانهای بیمارستانهای دیگر بردند.

در آن روز، دو موشک دیگر هم یکی در میدان «قزوین»، خیابان «غفاری» و دیگری در خیابان «شهید مطهری» افتاد که منفجر نشد و باقی‌های جزئی به جای گذاشت. دو موشک دیگر نیز در خیابان «سهروردی»، نزدیک پل «سید خندان» و همچنین خیابان «غفاری»، نزدیک مسجد «توتونچی» در یک تعمیرگاه ماشین افتاد و منفجر شد، اما به کسی صدم وارد نشد.

سه موشک شلیک شده در آخرین دقایق آن روز هم هر سه بدون هدف بود که یکی از نزدیکان بیمار در آخرین دقایق آن روز هم هر موشک شلیک کرد.

جان هالووی کوشمن ژنرال سپهبد در ارتش ایالات متحده، دو روز پس از این حمله در نیویورک تایمز به نقل از تحلیلگران آمریکایی با توجه به این موضوع نوشت: «استفاده از موشک های زمین به زمین توسط عراق برای حمله به تهران که در حدود 300 مایلی مرزی است. بین متخاصم قرار دارد، در مقطع حساس از جنگ نظامی را در دستان عراق قرار داده است … پیش از این، تهران نسبتا در برابر حمله مصون بود، در مواردی که هواپیماهای عراقی آن را بمباران کرده بودند، بدون اینکه آنها تعداد زیادی را داشته باشند. هستند. … در مقطع فعلی که ایالات متحده آمریکا پس از پذیرش قطعنامه شورای امنیت، به دنبال افزایش تحریم های ایران در سازمان ملل است; هدف بغداد از این افزایش فشار بر ایران است.» او همچنین به امید صدام به تأثیرگذاری بر مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که همان روزها در حال تدارک اشاره کرده است تا موجب تضعیف روحیه عمومی در ایران شود.

این حمله موشکی با فراز و نشیبی تا انتخابات که در 19 فروردین 136 برگزار شد ادامه یا در حالی که ایران در ازای صدها موشکی که صدام روانه کرد، با توانی محدود برای پاسخگویی بود و هیچ کدام از تولیدکنندگان موشک حاضر به فروش آن به ایران نبودند.

خروج از نسخه موبایل