دلیلی برای استعفای کی‌روش وجود ندارد

کارلوس کی‌روش نباید استعفا دهد، چون اصولاً قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران نیست که بخواهد استعفایش را بنویسد و. قرارداد او طبق چیزی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرده تا پایان جام جهانی بوده و جام برای ایران تمام شده است، حالا کارلوس هم تمام شده است. پس قاعدتا مطرح‌شدن بحث استعفا برای فردی است که قراردادی با یک نهاد ندارد، امری باطل است.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه شرق «قاب های جام ف ا ا د د د یطی یطی ه ی ی ه ه ه که ا ا اس فای مان بعد از لوئیس انریکه، سرمربی نام‌آشنای اسپانیایی، که با تیمش به یک‌بار نهایی می‌رسد، پروفسور فوتبال برزیل، پس از شکست خوردن تیمش مقابل تیمش در جام جهانی از هدایت این تیم در کناره‌گیری کرد.

مهم استعفای این دو در مقایسه با سایر مربیان از این نظر است که هر دو مربی موفقی در باشگاه‌های ملی و ملی نشان دادند اما از آنجا که توانستند به ملی‌شان برسند، لحظه‌های درنگ نشده و با نوشتن استعفایشان راه را برای ورود چهره‌های جدید باز کنند. کردند.

به غیر از این دو، مربیان دیگران هم هستند که بعد از ناکامی در جام جهانی استعفا داده اند. پائولو بنتو، سرپرست پرتغالی کره جنوبی، یکی از آنهاست. خراردو مارتینو که هدایت مکزیک را بر عهده داشت و روبرتو مارتینس کر سرمربی بلژیک بود، هم همینطور یا حتی لوئیس فانخال. مربی اروگوئه و غنا هم چنین کردند تا مشخص شود آنها به دلیل ناکامی در ترسیم اهداف، دریافت‌ جای فرد دیگری درا کامی درا کامی.

بای از ه ه ه ه از ب ز ایج ب ا اظ اظ ار گ گ اهی باف اکی ح اص ش ص ا و و ر کاماق خ. با وجود این سوالی که در روزهای متوالی در بسیاری از محافل خبری مطرح شده است، این است که چرا کارلوس کی‌روش، رهبر ایران، در جام جهانی استعفا نمی‌دهد یا اینکه عذرخواهی نمی‌کند؟

ایران با کارلوس کی‌روش به غیر از قطری که به میزبانی جام جهانی تبدیل شد، با حضور در جام جهانی را تجربه می‌کرد، ضعیف‌ترین تیم آسیا بود، اما حتی متحمل‌شدن سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران و تحقیری عجیب در جام جهانی هم باعث شد تا این مرد پرتغالی از مردم ایران آذربایجان باشد. کند. درباره عذرخواهی‌کردن یا نکردن، یک موضوع شخصی است که به محیط بسته می‌شود و آموزش‌های کسب‌شده، این موضوع مهم است ولی درباره استعفا، یک کار حرفه‌ای است که اصلاً درباره کارلوسی کی‌روش صدق نمی‌کند. موضوع اینجاست که کارلوس کی‌روش نباید استعفا کند، زیرا اصولاً قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد که با شیبا با شایبا شی بخواهد. قرارداد او طبق چیزی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرده تا پایان جام جهانی بوده و جام برای ایران تمام شده است، حالا کارلوس هم تمام شده است. پس قاعدتا مطرح‌شدن بحث استعفا برای فردی است که قراردادی با یک نهاد ندارد، امری باطل است.

در این میان پرسشهای مکرر به قوت خود باقی است. مثلاً آیا فدراسیون فوتبال ایران در مورد قرارداد کارلوس در بازی جام جهانی، به‌ویژه که سرخوش از شکست‌دادن تیم ملی ولز بودند، اقدامی کرده است یا نه. فدراسیون هم که با رویه غلطی مطابقت دارد که از مدت‌ها پیش، در این زمینه سکوت کرده تا حالا آنها هم به نوعی شریک شکست سنگینی هستند که کارلوس برای ایران در جام جهانی رقم زده است. حالا چنین باشد یا نه، یعنی چه فدراسیون با کارلوس به توافق رسیده باشد یا نه، بهتر است در تمیمی عاجل، سریعا ودعیت مشرخیت باشد. اگر قراردادی به‌صورت توافقی حاصل شود، شجاعت به خرج داده و این مرد پرتغالی را از کار برکنار کنند و اگر هم توافقی صورت نگیرد، سریعا برای انتخاب جانشین او دست‌به‌کار شوند. این طور دست کم این فدراسیون از شر شایعات نه‌چندان خوشایندی که مدت‌هاست رواج یافته، نجات پیدا می‌کند. شایعاتی که می‌گویند رئیس‌جمهور در بحث تمدید یا عدم تمدید قرارداد کی‌روش کاره‌ای نیست و از نهادی بالاتر دنبال می‌کنم.

کی‌روش در جام جهانی در بسیاری از مباحث، خوشایند برخی از حرف‌های زده و حالا همین موضوع باعث شده تا آنها با چشم‌بستن روی حقایق فنی و منفی کارلوس کی‌روش درصد حفظ این افراد باشند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، بزرگ‌ترین خطر برای فوتبال ایران و نسلی است که به روزهای بهتری امید دارد. اگر کارلوس کی‌روش حتی تا همین جام جهانی هم به درد فوتبال ایران می‌خورد، بدون اینکه به اندازه سر سوزنی هم باشد، برای این فوتبال امروز چه جایگاهی در مدیر فنی و چه مربی‌ای نخواهد داشت. درست است که او فوتبال ملی ایران را شکل و شخصیت برتر داد ولی مشخصا در عرصه نتایج، شکسته بزرگی است.

کی‌روش پنج جام مهم یعنی سه جام جهانی و دو جام ملت‌ها را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران تجربه کرده است که با قرارداد مالی خوب، در هیچ‌کدام از آنها وجود ندارد. در جام‌های آسیا که مغلوب رقبایی مانند ملت عراق و ژاپن شد و در جام جهانی هم که اصلا موفق نشد ایران را به دور دوم بسادن. او ه جام جه جه ی ی ای ا اخاب ت ا آن اار ب یای ب یجی یجی یجی یجی یجی یجی یجی یجی ر ز ز از صای ای. شک خ اب اگ و آ یک ا از س و ص ب ا ا آن ه د ، ه ک ک اراه اما اگر جملات به‌ظاهر قشنگ این کنفرانس در کنفرانس‌های خبری باعث دلبری‌های برخی شده‌اند، به حدی که آنها را به روی واقعیت‌ها بسته‌اند، این موضوع دیگر مورد بحث تازه و نوین است که کارایی، اثر و قدرت فدراسیون فوتبال را زیر سوال می‌برد. اگر هم تصمیمی که بر روی فدراسیون فوتبال گذاشته شده باشد، حتی یک سال بر صندلی مدیریت نشسته باشد، باید در ارتباط با کارلوس کی‌روش به خودش راه دهد.»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل