رقابت نزدیک به ۷۳ هزار داوطلب کنکور در آذربایجان شرقی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ناصر حاجی گزارش پور اظهار کرد: از این تعداد ۴۳ هزار و ۱۰۹ داوطلب زن و ۲۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب مرد هستند و به عبارت دیگر در کنکور امسال حدود ۶۰ درصد را دختران و ۴۰ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۱ در آذربایجان شرقی در ۱۹ شهر آذرشهر، اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، سراب، شبستر، عجبشیر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، مهربان، میانه، هریس، هشتم و در ۳۰ حوزه امتحانی استان از هشتم تا یازدهم تیرماه جاری برگزار می‌شود.

حاجی پور گفت: در تبریز، دانشگاه‌های تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و مرکز علمی کاربردی ماشین‌سازی و آموزش و پرورش این شهر به عنوان حوزه‌های انتخابی داوطلبان در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: آزمون گروه هنر صبح روز چهارشنبه ۸ تیر، گروه ریاضی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۹ تیر، گروه علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۰ تیر و گروه زبان‌های خارجی صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود.

وی در مورد مقررات و الزامات و غیرضروری در آزمون سراسری نیز ذکر شده است: به داوطلبان عزیز توصیه و تاکید می‌شود از ارائه لوازم الکترونیکی هوشمند از خانواده، ساعت هوشمند و سایر وسایل غیرمجاز خودداری کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه تبریز گفت: حوزه‌های امتحانی از ساعت 6.33 صبح باز بوده و باید متقاضیان با در دست داشتن لوازم از خانواده مداد سیاه نرم و پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار) در زمان اعلام شده به محل حوزه های امتحانی تعیین شده مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل