رهبر داعش چگونه کشته شد؟

چند ساعت پس از کشته شدن رهبر داعش از عملیات آمریکا منتشر شده است.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ابتدا خبر کشته شدن “ابوابراهیم الهاشمی القرشی”، رهبر داعش را با بیانیه های اعلام کرده بود، شامگاه پنجشنبه در سخنانی کوتاه در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات کشتن القرشی را انجام داد. با دستور وی صورت گرفته و هیچ از نظامیان آمریکایی در این عملیات یک حمله ندی.

وی با قدردانی از نیروهای کرد سوریه موسوم به سوریه دموکراتیک به خاطر نقششان در این عملیات گفت که با همپیمانانمان در عراق، نیروهای پیشمرگ و ارتش سوریه دموکراتیک (قسد) ادامه میدهیم.

عنوان داشت: رهبر کشته شدگان داعش بر عامیلات این گروه در تمام دنیا نظارت مسنقیم داشتند که آخرین آنها به زندان غویران در الحسکه سوریه حمله کردند که در جریان آن دهها تن درگیری داعش با کردها کشته شدند.

وزارت دفاع (پنتاگون) نیز با اعلام جزئیات دفاعی از این عملیات آمریکا تاکید کرد که عملیات به کشته شدن القرشی، از طریق هلی برن نیرو و با مشارکت پهپادها و بالگردها انجام شده است.

بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش گرفته شده و از یک ماه پیش باید در جریان این برنامه حمله قرار گرفت.

آمریکایی آمریکایی مدعی هستند که تلفات نظامی غیر نظامی این عملیات به خاطر این بوده است که رهبر داعش پیش از دستگیری توسط آمریکایی ها، جلیقه انتحاری همراه خود را منفجر کرد که این امر به کشته شدن اعضای خانواده وی از جمله زنان و کودکان تبدیل شده است.

گفته شده که در این عملیات دستکم سه زن و هفت کودک کشته شدند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده است که یک بالگرد آمریکایی در این عملیات دچار مشکل می شود که پس از انجام عملیات آنها باید آنها را به منفجر کردن این بالگرد تبدیل کند.

این عملیات آن گونه که منابع محلی گفته اند ساعت 1: 5 دقیقه بامداد پنجشنبه انجام شد و پس از تکمیل ماموریت دستکم چهار بار ساختمانی که القرشی در آن ساکن بود را بمباران کردند.

عبدالله قرداش ملقب به «ابوابراهیم الهشمی القرشی» بعد از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش در اکتبر 2019 به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی انتخاب شد.

وی اصلیتی عراقی دارد که در زمان صدام عراق افسران ارتش عراق بود و زندانی بود توسط نیروهای آمریکایی پس از اشغایی پس از اشغای عراق نیز در عراق نیز در کارنامه خود ر کارنامه خود دارد.

القرشی پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر داعش دیگر در انظار عموم ظاهر نشد و آمریکا جایزه 10 میلیون دلاری برای هر اطلاعاتی که به دستگیری یا مرگ وی منجر شد، در نظر گرفته شد.
او تقریباً در همان منطقه ای در شمال غربی سوریه کشته شد که 27 اکتبر 2019 ابوبکر البغدادی در عملیات نظامی آمریکا از پای آمریکا از پای درآمد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل