روزانه چقدر مایعات بنوشیم؟ – گزارشگر یک

نوشیدنی‌ها، بخش مهمی از نیاز روزانه بدن را به مایعات برای سوخت و سازه مواد تامین می‌کنند. همانگونه که یک نوشیدنی مفید و مغذی را برای سلامت شخص انتخاب کنید، عدم دقت در انتخاب آن نیز می‌تواند به شما سلام کند.

به گزارش گزارشگر یک،نوع آشامیدنی باید با آب و هوا انتخاب شود. زیا ی م ی د د اار پ ث اث د ای ه ی ن ه ای ب فز ایش فز ایش ج ک شخص ا ا ا اح. عکس این عمل با آشامیدن نوشیدنی‌های خنک اتفاق می‌افتد. استفاده از آب‌میوه‌ها و سبزی‌های تازه و خنک، باعث نشاط روح و تقویت جسم می‌شود.

باید توجه کرد که در یک نوزاد مقدار کل آب بدن تا ۷۵ درصد وزن بدن نیز می‌رسد، اما این مقدار تاسنین پیری می‌برد. با چاقی نسبت درصد آب بدن به ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

بنابر اعلام دفتر بهبود سلامت جامعه وزارت بهداشت، توصیه‌های کلی در مورد مصرف مواد مصرفی به وضعیت، جنس و وضعیت سلامت افراد دی ادی:

– به طور متوسط ​​​​مصرف هشت لیوان مایعات، مصرف آب، در روز برای افزایش توصیه می‌شود.

– نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر از زنان است.

– مادران شیرده حدود یک تا 0.75 لیتر بیش از زنان نیاز به مصرف مواد مصرفی برای تامین آب مورد نیاز بدن و تولیدر شیر می داند.

– مصرف مایعات کافی در سنین بالای 55 سال مورد تاکید است. این گروه سنی بیشتر مستعد عدم تعادل آب و الکترولیت در بدن خود به دلایل مختلف از جمله کاهش تشنگی، کاهش عملکرد قلب و کلیه، کاهش تحرک بدنی و استفاده از داروها هستند.

– در زنان باردار به قطع یا محدود کردن مصرف برخی نوشیدنی ها از نوشیدنی های قهوه، چای، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین تاکید شده و آب به عنوان بهترین نوشیدنی معرفی شده است. همچنین توصیه می‌شود در مواقعی که تهوع صبحگاهی وجود دارد از مایعات، بین وعده‌های غذایی و نه همراه غذا استفاده شود.

– در صورت بروز بیماری که به علت کم شدن حرکات گوارشی باعث می‌شود، برای کمک به تنظیم حرکات روده‌ها توصیه می‌شود همراه با غذاهایی مانند فیبر مانند نان سنگک، حبوبات و غلات بسیار زیاد مایعاتی مانند آب یا آب میوه طبیعی مصرف شود.

– نوشیدنی‌های رژیمی نوشیدنی‌هایی هستند که در بازار اقصی نقاط جهان عرضه می‌شوند و مورد استقبال عموم مردم به‌ویژه افراد چاق قرار می‌گیرند. نوشیدنی‌های رژیمی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی بوده و برای مادران باردار، مبتلایان به بیماری‌های فنی کتونوری بوده و همچنین می‌توانند به مصرف مکرر این نوشیدنی‌ها عادت کنند، می‌توانند خطرساز باشند. به شکلی که خطر زایمان زودرس را در خانم‌های باردار افزایش می‌دهد. از طرف دیگر مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی نه‌تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود، بلکه افزایش وزن را نیز به دلیل هتحر خک‌داشته‌به دلا می‌کند. مردم‌های چاقی برای رعایت رژیم لاغری، به اشتباه نوشیدنی‌های رژیمی مصرف می‌کنند یعنی برای کاهش وزن یا جلوگیری از مصرف نوشابه‌های معمولی، نوشابه‌های رژیمی می‌نوشت، در حالی که دلیل اصلی چاقی، نوع نوشابه نیست، اما مقدار و نوع رژیم غذایی افراد است. .

ه عر یگ و و ا ه ع و و ز از ماد غذایی ر ا ا ا ا ش ش ش ش ش ش ش، چ اقیال خال شال. بنابر این باید توجه داشت که جایگزین کردن نوشابه های رژیمی انتخابی مناسبی برای آبی و کنترل چاقی نیست.

– فعالیت بدنی شدید یا در معرض آب و هوای گرم قرار دارند، باید مایعات بیشتر معرصف کنند.

– برای مصرف مایعات، به ویژه در سنین بالای 55 سال نیز تاکید می‌شود. در افراد مسن، مصرف روزانه حداقل شش لیوان مایعات برای تامین آب بدن ضروری است. زیرا این افراد علی‌رغم نیاز واقعی به مایعات دارند، کمتر احساس تشنگی می‌کنند و به همین دلیل بیشتر مستعد کم آبی بددو سیبوست.

– به طور کلی آب بهترین نوشیدنی است و باید بخش اعظم مایعات دریافتی ما را تشکیل دهد. نوشابه ها، شربت ها و آبمیوه های صنعتی، شکر بسیار زیاد و ویتامین و املاح معدن بسیار کمی دارند. به عبارت دیگر مقدار غنی داشته و در عین حال، به ندرت حاوی مواد مغذی هستند. چای و هیز یان تای ک ز ز از ی ات ب اش ا ام افئی بنابراین توصیه می‌شود در موارد مصرف آب بدن و نیاز به نوشیدنی‌ها، آب به عنوان بهترین نوشیدنی مصرف شود.

– راه برای اطمینان از کفایت مصرف یک نوشیدنی در روز، توجه به خصوصیات عارضه مصرفی هر روز است. بیماری باید پرحجم، روشن و بی‌بو باشد.

– مقدار نوشیدنی‌ها بسیار متفاوت است. حجم مصرف روزانه نوشیدنی‌ها مانند آب‌میوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌ها به دست آمده از طریق نوشیدنی‌ها. برخی نوشیدنی‌ها مانند شیر کم چرب یا بدون چربی، دوغ یا آب‌میوه تازه (طبیعی) حاوی ریزمغی‌های اساسی به همراه مایع سهالری سهالری هستند. آب و نوشیدنی‌های غیر شیرین مانند چای و قهوه می‌تواند مقداری از مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کند و حزاوی کالنی فازوی را تامین کند. ه یای م م م ا ک سود ق ال و د ش ش ا ا ا ا ا آ آ و و س ی ی ی ه اق یای یای اای آن.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل