روند کاهشی کرونا؛ پایان پاندمی یا آرامش قبل طوفان؟

گزارشگر یک/گلستان انجمن ویروس شناسی ایران آخرین وضعیت ویروس ویروس کرونا را شناسی ایران آخرین ویروس ویروس کرونا را ترورون کروون گییا.

علیجان طبرائی با اشاره به آخرین وضعیت گزارش شده به خبرنگار گفت: همچنان باید نسبت به کاهش وزن، ویروس همیشه با تغییر همراه است و نباید فریب ساکت شدن آن را بخوریم.

وی افزود: بیماری کووید۱۹ در کشورمان به شدت کاهش یافته و شرایط پایدار است اما گزارشات از موارد مختلف رسیده است که مواردی را که می‌خواهند و مرگ و میر را در برخی از کشورهای دیگر بالا می‌برند و در برخی از موارد آمریکا از مواردی که می‌خواهند استفاده کنند، انجام می‌دهند. این ویروس به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

انجمن ویروس شناسی ایران اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که برخی از ویروس‌های اولیه منحوس در کنترل این بیماری موفق عمل کرده‌اند.

تبرائی با بیان اینکه تبیین ویروس‌ها این نگرانی را ایجاد می‌کند که این ویروس منحوس به طور دائم در حال تغییر باشد، تصریح کرد: حداقل باید یک دو ماه صبر کنیم تا مشخص شود که آیا بیماری کووید۱۹ در جامعه به وضعیت اندمیک درآمده است. یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت های بهداشتی به ویژه استفاده از ما را در دستور کار خود قرار دهید، متذکر شد: باید انتقال احتمالی را کمتر کرد تا یک ماه آینده شرایط خیلی بهتری داشته باشیم و بتوانیم با خیال راحت راحت باشیم. اعلام کنیم که الزامات به سمت عادی سازی تغییر کرده است.

انجمن رئیس بیماری شناسی ایران با بیان اینکه در حال حاضر پس از امیکرون سویه دیگر قابل مشاهده نیست، بیان کرد: امیکرون زیرواریانت‌هایی دارد که موارد مختلفی از آن معرفی شده اما به دلیل شدت کمتر و مرگ و بیماری پایین تر، محدود است که گرچه در آن وجود دارد. خص ای وایان یز از حاظ و و و ش ه ه ه ه ه ه ه ه ا ا اس ب ا ای ب ب اکه ه کج اخ ش.

به گزارش گزارشگر یک؛ اندمی مرحله‌ای است که بیماری حالت «بومی» پیدا می‌کند؛ یعنی بیماری وجود دارد اما قابل کنترل است.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل