زلنسکی: هنوز زود است که بخواهیم درباره پیروزی در جبهه انرژی صحبت کنیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از تلاش‌ها برای بازسازی سیستم‌های تولید برق آسیب‌دیده در اثر حملات روسیه استقبال کرد، اما به مردم هشدار داد که برای اعلام پیروزی در جبهه انرژی خیلی زود است.

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی گفت که کارگران برق آنقدر کار خوبی برای ترمیم خسارات ناشی از حملات موشکی و پهپادهای روسیه در روز جمعه انجام داده‌اند که اکثر مردم مجبور نشده‌اند در روزهای شنبه و یکشنبه با قطعی‌های زیاد مواجه شوند.

او در یک سخنرانی ویدئویی عصرانه گفت: «این واقعیت که پس از یک حمله موشکی گسترده در این هفته، ما می‌توانیم چنین روزهای انرژی صلح‌آمیزی داشته باشیم، حرفه‌ای بودن کارکنان انرژی ما را ثابت می‌کند. ما باید بدانیم این هنوز یک پیروزی قاطع در جبهه انرژی نیست. متأسفانه، ممکن است حملات تروریستی جدیدی از روسیه رخ دهد. در صورت تخریب بیشتر یا رشد مصرف، ممکن است محدودیت‌های جدیدی وجود داشته باشد.»

زلنسکی گفت که قطعی‌های برنامه ریزی شده انرژی بار دیگر با شروع هفته کاری از روز دوشنبه برقرار خواهد شد.

روسیه در ماه‌های اخیر حملات مکرری را به تأسیسات انرژی اوکراین انجام داده است که در برخی مواقع میلیون‌ها نفر را در زمستان سرد بدون نور، گرمایش یا منابع آب رها کرده است.

وزیر انرژی اوکراین “ژرمن گالوشچنکو” هم موفقیت‌های اوکراین در مهار کمبود برق پس از حملات را به لطف “برنامه تعمیر فوق سریع” دانست که تضمین می‌کند همه 9 واحد انرژی هسته‌ای که در قلمرو تحت کنترل اوکراین هستند، کار می‌کنند و به شبکه متصل هستند.

وی در بیانیه‌ای گفت: «این بهترین پاسخ کارگران انرژی اوکراین به گلوله باران دشمن است.»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل