زنگ خطر تغییر شیوه ابتلاء به ایدز در خراسان رضوی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دکتر ناصر امینی همزمان با روز جهانی ایدز در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: هشدار برای تغییر راه‌های انتقال ویروس «HIV» از طریق سرنگ‌های بیماری، آمار افزایش زنان مبتلاء به این ویروس نسبت به سالهای قبل نگران کننده است.

مدیر بحران و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان ابتلا به بیماری سال گذشته از طریق سرنگ بیماری ۵۳ درصد بوده است که این میزان در سال جاری ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما میزان مصرف از طریق حفاظت از روابط در سال گذشته ۳۱ درصد بوده است. بوده که متأسفانه با 48 درصد افزایش در سال جاری بودیم.

وی بیان کرد: شایع‌ترین راه انتقال بیماری در شهر مشهد از طریق سرنگ‌های بیماری معتادان تزریقی و روابط جنسی محافظت نشده است که طی بررسی‌های انجام شده در سال گذشته، تغییر تغییر و اولویت انجام شده است. راههای انتقال داریم که این هشداری جدی است.

امینی به بازه‌ای مبتلایان اشاره کرد و گفت: حدود سنی ۲۰ تا ۴۵ سال تنها ۲/۹ درصد است که از طریق انتقال از مادر کودک و ۱۳ درصد علت سنی افراد نامشخص است.

مدیر اقتصادی و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد 5 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که افراد بعد از مراجعه به این مراکز به این مراکز مراجعه می‌کنند. به آزمایشگاه معرفی می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ درمانی برای بیماری HIV وجود ندارد، اما با استفاده از دارو و میزان مصرف این ویروس ممکن است به صفر می‌رسد که این بیماری را به دیگران منتقل می‌کند. تست کردن افراد به راه‌های انتقال و محافظت از خود و دیگران در جامعه آموزش داده می‌شود.

امینی در ادامه افزود: هیچ گونه ای در کشور در مورد مشکلات این بیماری وجود ندارد و ما از افرادی که برای تست مساجبای کنکی وجود دارد.

ی بازه بای یای مات ماش داشگ شگ شگ ع فز فز فز فز فز فز فز فز: یش ز افاد ط اتاء نای یای یای یای.

وی گفت: با رعایت اخلاقی و پایبندی به نظام خانواده و تسهیل در امر ازدواج جوانان و فراهم کردن شرایط و استفاده از وسایل محافظت فردی تا حدود 8 درصد از ویروس HIV ایدز جلوگیری می‌شود.

امینی همچنین با اشاره به شعار امسال برای روز جهانی ایدز نیز اظهار داشت: هر سال برای روز جهانی ایدز شعاری در نظر گرفته می‌شود که امسال (برابری در دسترسی همگانی به خدمات و تشخیصی) اچ آی وی) است.

مدیر دانشگاه و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان بیان کرد: در صورت انتقال بیماری از جلوگیری می‌شود که تعداد بیشتری شناسایی و تحت مراقبت و مراقبت قرار گیرند.

خروج از نسخه موبایل