زنگ خطر کم‌آبی درمحلات جم/ مدیریت منفعل وزارت نیرو عامل بحران است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آنلاین- گروه استانها: شهرستان جم در جنوب استان بوشهر سالها است که با چالش جدی در حوزه آب روبروست و علیرغم وعده های خبرگزاری امر، هنوز مشکل این مردم حل نشده است.

مهمترین برنامه آب برای شهرستان جم، ارتباط این شهرستان به آبشیرینکن سیراف است که با وجود سال‌ها از زمان تعیین شده برای پایان این پروژه خوبط لوله تهو، پروژه‌ای است که با وجود سال‌ها از زمان تعیین شده است.

در سالهای اخیر از پروژه های مختلف برای آب جمجمه حرف زده شده اما پروژهای افتتاح نشده است تا مردم برای ادامه آب با چالش روبرو شوند.

مدیریت منفعل نیرو نیرو

نایب رئیس شورای جم در گفتگو با خبرنگر آنلاین گفت: مدیریت منفعل وزارت نیرو عامل بحران آب جم است و خطر فاجعه کم آبی جم به کم آبی جم به صدا درآمده است.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: شهرستان داشت شهرستان جم تنها شهرستانی است که فقط از آب سفره های زیرزمینی خود از سفره هایی استفاده می کند که سفره هایی که دهها سال بارندگی دارند.

عضو شورای شهر جم بیان کرد تا دو دهه پیش چشمه های آب در کوه های جم جاری بود و حتی در تابستان در رودخانه های جم آب جاری میشد اما به شهرهای مختلف امروز در شهرستان جم بحران آب را داریم.

استفاده از فزاینده از آب سفره های زیر زمینی

حسینی بیان کرد: با حضور پالایشگاه فجر در شهرستان و اسکان کارکنان شرکت های عسلویه در شهر جم و احداث شهرک های مسکونی نفت استفاده می کنند از آب سفره های زیر زمینی جم هستند.

عضو شورای شهر جم اضافه کرد: با افزایش مصارف خانگی و صنعتی از آبهای سفره های زیر زمینی جم، فکری به حال این روزهای جم نشده تا امروز با بحران آب در جمجمه موجود است; حتی وزارت نفت که از عوامل نابودی سفره‌های زیر زمینی جم است در کنار وزارت نیرو آی نگری نکرد تا امروز شاهد فاجعه کم آبی در جم هستیم.

حسینی با بیان اینکه نیروهای نیرو نیز مدیریت منفعلی در زمینه آب جم داشته بیان داشت: در زمینه اجرای پروژه آب شیرین کنهای جم وزارت نیرو کم کاری کرده و حتی وظایف خود را نیز به خوبی انجام نداده است.

مردم نگراند

وی ادامه داد: مردم هم اکنون از وضعیت کم آبی گلایه مندند و مرتب به شوراها مراجعه می کنند و خواستار مشکل هستند.

عضو شهرستان جم بیان داشت: در سالهای اخیر از پروژه های پروژه های مختلف برای آب جمجمه حرف زده شده اما هیچ پروژه ای هیچ پروژه ای افتتاح نشده افتتاح نشده است.

وی بیان داشت: پروژه آب شیرین کنهای جم هم به دلیل کوتاهی وزارت خانه های نفت و نیرو، امیدی به افتتاح پروژه کامل در آینده نزدیک نیست.

زنگ خطر به صدا درآمده است

حسینی با بیان اینکه خطر به صدا درآمده تاکید کرد: در تصاویری که آب جم را ادامه می دهد در برنامه جدی نباید فاجعه بی علت مشکلات عدیده باشد. ای و حتی مشکلات امنیتی خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهرستان جمجمان کرد: تا زمانیکه آب جم از اولویتهای استانی و وزارت نیرو و وزارت نفت نیز به شهرستان خواهد رسید تا این پروژه اجرا شود و روز به روز بر مشکلات بی آبی جم اضافه شود.

خروج از نسخه موبایل