ساماندهی خبرنگاران از اوجب واجبات است/ همه مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند

گزارشگر یک/گلستان اسانار گ ا ا ج ج گ آناه آه آه اه هاه راه ت اکی و

علی‌محمد زنگانه عصر امروز (جمعه ۲۸ مرداد) آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: دو شاخص صداقت در اطلاع رسانی و رعایت اعتدال با هدف روشنگری عمومی و آگاهی‌بخشی به جامعه باید در دستور کار اصحاب رسانه باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از نمایش حوادث کوچک و بزرگ شمردن حوادث کوچک پرهیز کنند، افزود: رسانه‌ها باید اخبار را بدون نظر و داوری در معرض دید خوانندگان قرار دهند تا مردم خود تصمیم بگیرند و قاضی باشند.

استاندار گلستان خواستار ابلاغ منشور اخلاقی کار در حوزه رسانه و خبرنگاری در استان گلستان شد و بیان کرد: نیاز است مراجع مختلف و مرتبط با رسانه از این منظر به این موضوعات بپردازند.

زنگانه با بیان اینکه همه مدیران باید پاسخگوی مسئولان باشند، مشخص کرد: قرار است معاون ما ماهانه و هر فصل با خبرنگاران مطبوعاتی داشته باشم، چندین بار نیز قرارگاه شهید همدانی راه‌اندازی شده و در قالب آن استانی در قالب نشست خبری به پرسش مطرح شود. های خبرنگاران پاسخ می دهند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خبرنگاران، خبرنگارنما و رسانه نما هستند، تاکید می کنند: این افراد باید از جمع کثیری که صادقانه فعالیت می کنند می توانند چراکه فضای رسانه ای را به سمت راست، افترا و فعالیت های غیرحرفه ای آلوده می کنند.

استاندار گلستان، ساماندهی هر چه زودتر خبرنگاران را از اوجب واجبات دانستند و بررسی کردند: برخی از فعالان این حوزه، رسانه‌های فضای مجازی و در قالب فضای مجازی و کانال های گمنام فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل