سندرم تونل کارپال چیست؟ – گزارشگر یک

گزارشگر یک/لرستان یک متخصص ارتوپد گفت: ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توانم به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش لباس در گرفتن اشیاء و … اشاره کرد. .

بابک صابری در گفت‌وگو با گزارشگر یک اظهار کرد: درد در کف دست می‌تواند به شرایط پزشکی مختلف ایجاد شود.

وی ادامه داد: این درد می‌تواند دلیلی برای ایجاد آسیب به تاندون‌ها، استخوان‌ها، مفاصل یا اعصاب در کف دست ایجاد شود.

صابری با اشاره به این که درد در کف دست ممکن است متن ثابت یا متناوب باشد، عنوان کرد: درد مداوم یا به دلیل درد، در موارد معدودی، فعالیت و حرکت دست، شدت درد را افزایش می دهد، درد در کف دست ممکن است. بسته یا باز شدن کف دست را محدود می کند که در استفاده روزانه از دستکاری ایجاد می کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به این‌که مشخصه درد در کف دست ممکن است از یک درد مبهم تا یک درد خنجری و تیز رنج باشد، ادامه داد: گاهی اوقات درد در کف دست ممکن است یک درد ارجاعی و ناشی از بیماری‌های ستون فقرات و عصب گردن باشد. و بسته به بیماری و علت درد می‌تواند یک طرف یا دو طرف باشد.

وی بیان کرد: یکی از علل شایع درد دو طرف کف دست، آرتروز است.

صابری با اشاره به بیماری سندرم تونل کارپال، مشخص کرد: این که فرد مبتلا به این سندرم باشد این تونل در مچ دست فشرده یا ملتهب می‌شود و بر عصب میانی و تاندونهایی که از آن عبور می‌کنند، فشار وارد می‌کنند.

این متخصص ارتوپد عنوان کرد: ازجمله علائم سندرم تونل کارپال می‌توان به درد در مچ دست، کف دست و انگشتان، بی حسی یا احساس سوزن سوزن در کف دست و انگشتان، ضعف در دست یا کاهش لباس در گرفتن اشیاء و … اشاره کرد. کرد که چیزها اولین شب شروع می شوند و ممکن است زمانی که فرد برای بار از خواب بیدار می شود، بدتر شود.

وی با اشاره به راه‌های درمان غیرجراحی سندرم تونل کارپال، تصریح کرد: ازجمله این عوامل می‌توان به پوشیدن بریس یا آتل، درمان یا تنظیم فعالیت‌هایی که ممکن است عوارضی را که می‌توان مصرف کرد بدون نسخه آسپرین و ایبوپروفن، داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن دریافت کرد. تزریق استروئید یا لیدوکائین، یوگا و طب سوزنی یا درمان‌های کایروپراکتیک اشاره کرد.

صابری با اشاره به این که درد کف دست ناشی از یک آسیب جزئی یا بیش‌از استفاده از دست است، نشان می‌دهد: با این حال، درد گاهی اوقات می‌تواند نتیجه یک زمینه‌ای مانند، محیط نوروپاتی محیطی باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل