سیاه چاله ای در کمین خوشبختی

بنظر ساده ترین اما طولانی ترین مسیر برای به انحراف کشیدن یک ملت، تهی کردن تخت اعتقادی آنهاست تا دراز مدت و در تناوب نسل ها، آنها که باقی مانده اند، دین بدون روح را دفن کرده و پی کار خود بروند. یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی و فقیه امامیه که بسیار حائز اهمیت می باشد، بی شک کانون «خانواده» است و یقینا معاندان برای شکستن مقاومت یک ملت، و به رخوت کشیدن آنها کافیست ستون فقرات خانواده را مورد حمله قرار دهند. کاری پر، زمان بر اما با نتیجه کاملا ظفرمندانه!!! فارغ از تعبیر «جنگ نرم» و چنین مباحثی، آنچه در اطراف خود می بینیم، و هر روز ممکن است رشد آنیم، کاهش «تخاطب» در خانواده ها و دور همی هایی است که پیر و جوان و زن و مرد و دختر و پسر است. ، سر در گریبان شبکه های اجتماعی خود دارند! به این مهم، تاثیرات ناشی از همه گیری ها و صدم رحم قطع می شود از صلاح های مرسوم ایرانی را نیز بیافزایید که خلوت های بسیار ویژه ای در دنیای مدرن و چالش های زندگی صنعتی چون زهری خطر ناک در شریان های اجتماع و افراد خانواده در حال حاضر به آنقرار است. کشیدن و به انحراف کشیدن افراد خانواده است.

تنهايي، كنترل دروني، ضعف در اعتقادات مذهبي و اخلاقي يا حتي برخي از محدوديت‌هاي مالي باعث مي‌شود كه برخي از خانواده‌ها به گونه‌اي از روابط اجتماعي خطرناک كشيده شوند. یادمان باشد نظام آموزشی ما هم به هر دلیل در این نقیصه ی بزرگ سهیم است و ماکه هیچ فرزندمان هم هیچ آموزشی در ابین مانی!

نشسته ای و یکباره ناشناسی او هم درد مشترکی با بقیه هم نسلان خود دارد، وارد حریم خصوصی عمومی می شود که شما می توانید، به راحتی و از روی کنجکاوی و با چاشنی توجیه تجربه آموزش مسیری را با هم یا با چند نفر همزمان آغاز می کند. کنی که انتهایش هرچه نباشد(که نابودیست)، سردی و از هم گستن روابط و تخاطب خانوادگی و خاموش شدن حرارت کانون خانواده آن.

در کنار اینها باید بدانیم حتما جریاناتی هستند که از جمله ترویج فرهنگ برهنگی، خیانت و روابط فرازناشویی را دنبال کرده و هر دم و از هر مجرایی در حال تبلیغ آن هستند و نوع بشر نیز بسیار در امر تبلیغات تاثیر پذیر است! همیشه طلاق آمیزشی(جنسی) و طلاق عاطفی را شاهد بوده و هستیم اما روابطی را می بینیم که چه بسا خطرناک تر چرا و خانمان سوز تر باشد، که در طلاق تکلیف طرفین و خانواده های آنها روشن است، اما در این نوع «روابط» هستند. فرا زناشویی» که با وجود خانواده اتفاق می افتد، آسیب های فراوانی را شاهدیم.

قبول این روابط درباره مردان در دوره‌های مختلف شایع بوده است، اما اگر در شرایط جدید متأهل به این امر زنان بیاید، بسیار نگران کننده است. موضوعاتی که مشکلات اجتماعی از بیرون جامعه ما نیامده است که حالا برای بررسی آن بخواهیم به دنبال بیرون از بگرد بای بیردیا دیر. نه اینکه برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی بی تاثیر باشند اما اینکه طلاق و روابط فرازناشویی را فقط بدانیم قدری ساده انگارانه است چراکه این آسیب ها در بسترهایی بروز و ظهور می کنند که شاخص های مهم دیگری در آنها دخیل هستند.

به گفته یکی از آسیب شناسان اجتماعی جناب آقای معیدفر در گذشته این روابط روابط نقش مهمی را در آن دوران مرد، نقش اول خانه و خانواده و مرکز تجربه و تبادل اطلاعات و تصمیم گیری نهایی در آن فضای زن عنصری دارد. متأثر از مرد بود و با توان و نیاز مرد رشد می‌کرد و نباید بیشتر از حد می‌گفت و همه می‌دانند که ما در چنین دنیایی نیستیم. اگر در گذشته زن در مقابل چند زن یا پنهان مرد سکوت و تمک می‌کرد، امروز دیگر این کار را نمی‌کند و حتی ممکن است حق متقابلی را برای خود بخواهد.

اینکه بخواهیم با تفکرات گذشته به واسطه ی تنوع طلب بودن مردان، رفتارهای اجتماعی آنها را با زنان قابل توجیه بدانیم در دنیای امروزی کارهایی نخواهند داشت و عملا زنان را برای انتقام و حفظ روابط متقابل حساس تر و جنگنده تر می بینند. با تناسبات قبلی نمی توان نسخه های موفقی برای جامعه امروزی نوشت. زان ام با اع زاط وان م ش ش ه هاه «فظ فظ فظ» فظ «و» ح ی ف «ب ای ک ا ا ا ا و وان راب قای فیاق فیاق.

تعداد زیادی از ازدواج‌ها بدون آشنایی با یکدیگر، دو طرف نسبت به هم و بر اساس ملاک‌های ظاهری و موقعیت‌های لحظه‌ای منعقد می‌شوند و در چنین شرایطی از نظر ظاهری برای همدیگر عادی شده و پس از رضایت (علی الخصوص در مسائل جنسی) را نمایان کرده و زودا فرد را به سمت فضای خارج از محیط خانه رهنمون می سازد. این یعنی وقتی ملاک های ازدواج برای طرفین ظواهر باشد، با تغییر آنها عملاً نمی تواند دیدگاهی را حفظ کند و همیشه چنین دیدگاهی در حال حاضر دگردیسی بنظر می رسد و چنین طرفی در ازدواج نه خود و نه شریک زندگیش را نمی تواند به آرامش آرامش برساند. .

دقت در انتخاب همسر با ثابت و بدور از همه چیز و همچنین کنترل ملاحظات به وسیله ی تقوا و بالابردن سطح آگاهی و دانش در این حوزه و همچنین بکارگیری نصایح مشاورین و خبرگان این حوزه می تواند بالابردن سطح هوشیاری برای نجات خانواده باشد. هر پدیده ای شوم و نوظهوری زندگی را بیمه کرده و محصول زندگی زناشویی را به بهترین و شیرین ترین تجربه زندگی تبدیل کند.

۶۵۶۵

خروج از نسخه موبایل