سینمای مستند از تعطیلی یک مرکز نگهداری زنان کارتن خواب جلوگیری می کند ؟

پس از انتشار دو مستند «کسی منتظر نیست» ساخته موسن اسلام زاده و «آن شب» ساخته مینا قاسمی جبارت، کالبد شکافی به مسئولان شهر تهران دستور داد تا مرکز نگهداری از زنان کاتون کوین در میدان شوشا تهران را نبندند. .

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از این مستند پس از انتشار دومین مستند «آن شب» “آن شب” فیلم مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا قاسمی جبارت “هیچکس منتظرت نیست” هر دو فیلم به کارگردانی موسن اسلامی زاده در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم واقعیت به موضوع کانون حفاظت از زنان کارتونی خفته در میدان شوشا تهران می پردازند. در نتیجه.

بر این اساس، در جریان برگزاری جشنواره سینما حقیقت در نیمه دی ماه 1400، ناحیه دوازدهم تهران طی نامه ای به دادسرای سی و هفتم، دستور تخلیه مرکز زنان بی سرپرست در نور سپید هدایت، میدان شوش تهران را صادر کرد. این در حالی است که دادستانی تهران پس از نمایش این دو مستند در جشنواره سینما حقیقت و صحبت های محسن اسلام زاده، مینا قاسمی زواره و سپیده علیزاده مدیر مرکز در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت واکنش نشان می دهد.

در نامه ارسالی معاونت دادستانی تهران به علیرضا زاکانی شهردار تهران، توصیه به حمایت قاطع و تداوم فعالیت های مرکز جامع کاهش آسیب های زنان عنوان شده است. ‘سید عمرانی’ همچنین از شهردار ایران خواست تفاهم نامه همکاری بلندمدت برای همکاری با مرکز کاهش آسیب های زنان را امضا کند و بر مسائل نگهداری و تاسیسات ساختمانی که مرکز در آن مستقر است تاکید کرد. نیز باید حل شود.

مستند «آن شب» که مستندی در مورد فروش نوزادان است، با موبایل فیلمبرداری شده است و مادری در حالی که نوزادش را در آغوش می گیرد، ناگهان وارد پناهگاه زنان می شود و در آنجا مدیر مرکز سعی می کند جلوی آن را بگیرد. از فروخته شدن نوزادان به مهد کودک جلوگیری کنید. تحویل اما با مشکلات زیادی مواجه است.

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نیز داستان مرکز نگهداری زنان کاتون کوب در میدان شوشا تهران را روایت می کند. در مقدمه این مستند آمده است: سپیده علیزاده چند سالی است که سرپرستی مرکز نگهداری از بانوان کارتن خواب در میدان شوش تهران را بر عهده دارد و اکثر زنانی که به این مرکز مراجعه می کنند به دلیل نابسامانی های اجتماعی مانند اعتیاد توسط خانواده رها شده اند. و تن فروشی مونا یکی از زنانی است که 28 سال پیش فرار کرد و به آن معتاد شد و تبهکار شد اما چهار سال پیش با سپیده علیزاده آشنا شد و اعتیادش را ترک کرد و نماینده سپیده در مرکز بهزیستی زنان شد. حالا مونا به چالش کشیده شده است.» بعد از سال ها با کمک سپیده می خواهم دو بچه را پیدا کنم، اما اثری از آن نیست…»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل