صنعت پول‌ساز به کام سرمایه‌داران/ عایدی میزبان تقریبا هیچ است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – سجاد محمودی: بوشهری ها در گذشته کشاورزی می کردند و اساسا چیزی از این غول آهنی نمی دانستند. سرنوشت آنها این بود که جان خود را برای توسعه این منطقه بدهند. این کشور.

در ابتدا آنها در مورد استعداد او صحبت کردند و افراد ساده لوح نیز به چشم انداز توسعه ای که برای آنها ترسیم شده بود تکیه کردند. نزدیک به 20 سال از آن زمان می گذرد و امروز این دو استان با وجود فقر شدید به عنوان مراکز پتروشیمی و تولید کننده ثروت ملی شناخته می شوند.

توانایی صنعت پتروشیمی در ایجاد ارزش افزوده برای فرآورده های پالایشگاهی و توسعه منطقه جنوب به سال 1376 برمی گردد و پیش بینی می شود سرمایه گذاری در این صنعت تا سال 1404 در قالب 83 مجتمع به 93 میلیارد دلار برسد.

بوشهر و خوزستان با جذب ثروتمندترین شرکت ها در بورس ایران همچنان جزو محروم ترین کشورها هستند. از یک طرف گاز و نفت استخراج می کنند و از طرف دیگر ماهی و خاک صادر می کنند و البته از این مزایا هم برخوردار می شوند. ، آمار آسیب های اجتماعی بالایی دارد.

17 آذر به عنوان روز صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است و معمولاً در سالگردها از کار خیر استفاده می شود اما در این گزارش به دردهای ناشی از تولد این محصولات پتروشیمی پرداخته شده است.

عدم اشتغال و انتصاب نخبگان

با وجود 25 سال حضور و حتی فرسودگی این صنعت، هنوز صحبت از کسری اندک از اشتغال بومی و شعاع اشتغال قابل قبولی است و برای استان های دیگر علیرغم اینکه به عنوان عمده خوانده می شود، کار شده است. منطقه میزبان

مدت زیادی است که تعداد کمی از نخبگان بومی در سطوح بالا حضور دارند و البته تغییرات در رویه ها و مطالبات برای انتصابات بومی توسط ماشین های رسانه ای تضعیف شده است. نام مطرح شده

به دلیل عدم حمایت، برخی از مدیران محلی در طول دوره ارتقاء بسیار محافظه کار هستند و گویی به منطقه میزبان تعلق ندارند.

درآمد صنعت پرسود مورد علاقه سرمایه گذاران/میزبان تقریباً وجود ندارد

عدم آگاهی از مسئولیت اجتماعی

همه صنایع به دلیل فعالیت‌ها و اثرات نامطلوب آن‌ها بر محیط‌زیست باید برای رسیدگی به آن‌ها هزینه بپردازند، اما واضح‌ترین مشکلات در اینجا، مراکز حمل‌ونقل، بیمارستان‌ها و آب آشامیدنی هستند که به طور کامل به صنعت کمک می‌کنند اما اراده‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها ندارند. .

وجود مراکز بیمارستانی غیرمجاز، بی‌امید بودن نفت برای تجهیزات بیمارستانی، مصوبات پایین سالانه میلیاردها دلاری فروش و تمرکز و عدم مسئولیت اجتماعی کل صنعت نفت بر روی شرکت‌های توسعه نفت‌خیز از دیگر کاستی‌ها است. شفافیت.

از دیگر مشکلات می توان به عدم رعایت این دستورالعمل توسط بیمارستان معین نفت و متأسفانه خرابی بسیاری از دستگاه های تصویربرداری قدیمی از جمله کرونا اشاره کرد.

آلاینده های فراوان

این صنعت یکی از آلاینده ترین صنایع برای تولید هیدروکربن های پلیمری است و این آلاینده ها به چند نوع تقسیم می شوند: دریا یا فاضلاب، گرما، هوا و صوت.

به دلایل فوق اکثر کارکنان این صنعت با وجود سکونت بومیان در خارج از منطقه زندگی کرده اند و البته می توان شاهد حضور کارگران پرواز نیز بود.

توزیع ناعادلانه این عوارض جزئی یکی از خواسته های اصلی فعالان اجتماعی است.

عدم توسعه در منطقه اطراف

ایجاد ارزش افزوده محصولات پتروشیمی جز توسعه صنایع پایین دستی بر اساس کمبود بیش از هر چیز غیرممکن است و طبیعی است که بیشتر محصولات به صورت خام صادر می شود.

صنایع در سرتاسر دنیا به اطراف خود توجه زیادی دارند اما در پارس جنوبی صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی این موضوع را فراموش کرده اند و فاصله زیادی بین حصار داخل و خارج وجود دارد.

چند دستاورد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم از مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آنلاین گفت: برای افراد دیگر است.”

عبدالکریم جمیری با بیان اینکه این همه محرومیت برای مردم استان بوشهر توجیهی ندارد، افزود: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید دید بهتری به مردم استان بوشهر داشته باشد.

استاندار بوشهر گفت: ارتباط استان بوشهر با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نامشخص است.

احمد محمدی زاده خاطرنشان کرد: این صنایع سیاست های آب نباتی را برای مردم میزبان خود در نظر گرفته اند و درآمد دولت در مقایسه با واردات بالای این صنایع، اندک و آب نباتی است.

وی با انتقاد از بی توجهی صنعت پتروشیمی به اشتغال جوانان بوشهری، تصریح کرد: جوانان بوشهری تنها در مشاغل سطح پایین مشغول به کار هستند و بهتر است به جوانان مستعد استان رسیدگی شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: مردم ما تقریبا هیچ بودند.

ابراهیم رضایی افزود: مردم در جایی روابط ظالمانه را می بینند که احساس تبعیض و بی عدالتی می کنند. مردم استان بوشهر به نارضایتی و عدم مشارکت معترض هستند. چون سهمی در مدیریت نداریم نمی توانیم به حق خود برسیم.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم یک بار برای همیشه به این مظلومیت تاریخی مردم استان بوشهر پایان دهد.

بیان صدمات اغلب مشکلی را حل نمی کند، اما حداقل آینده ما ما را سرزنش نمی کند که با سنگ سروصدا کنیم. اما شما نیستید. اما متکلم بودن کار را در این مسیر دشوار کرد.

با گرامیداشت این روز و آرزوی سلامتی برای کارکنان جهادگر صنعت پتروشیمی، امیدواریم برگزارکنندگان این صنایع به عنوان محرم شناخته شوند و گستاخی میهمانان در مقابل برگزارکنندگان، قابل تحمل هیچ قومی نیست. یا دین

خروج از نسخه موبایل