ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

زی ثاث ف ، و و صای د ب ا اشاه ه ق ق ا ا اتاه از یز ،

به گزارش گزارشگر یک، پس از انتشار تصاویر و خبرهایی از تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت‌الله ضرغامی در توئیتر نوشت: «متاسفانه سیل چندین‌آوری را به بار آورده است. فعال همکاران در اداره کل میراث یزد، درحال موجود باید هستند.

نماینده‌ام را برای بررسی بیشتر و هماهنگی بخش‌های مرتبط وزارتخانه، به یزد فرس.

مراقبت از آن، گردشگران مستقر، برنامه های غذایی در محیط کار و بافت تاریخی است.

به گزارش گزارشگر یک، بنا بر اعلام وزیر کشور، تا ۱۸ استان از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی گرفتار سیل شده‌اند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز گزارشی از میزان واردات وارد شده به بناهای تاریخی و همچنین گردشگران در این استان‌ها ارائه نشده است، اما در شهر یزد، بر اثر بارش‌های سیل‌آسای روز هفتم مردادماه به جمعه بخش‌هایی از بافت‌های تاریخی آسیب وارد شده است. . همچنین تصاویر منتسب به خانه تاریخی «رزاقیان» تفت منتشر شده است که از تخریب آن در یی اداه ی ث ، و و ای د ا اتان یز ا از کاف بای تای تاس که اس که اا که ا اش اا، خی های رای رای رای. یزد برای روز شنبه تعطیل شده است.

گزارش‌های اولیه در سیستان و بلوچستان نیز دیواره ضلع شمالی قلعه سرباز، سقف طبقه دوم موزه چابهار و دیواره ضلع غربی و بخش داخلی قلعه نیکشهر آسیب دیده است.

در استان تهران نیز امامزاده داوود که یکی از زیارتگاه‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک به پایتخت به شمار می‌آید، آسیب زیادی دیده می‌شود، اما هنوز گزارشی از میزان وارد شده به این بنا که قدمت تاریخی هم دارد، از سوی مسؤولان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه نشده است. .

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل